Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

RobbanH skrev:Har inte provat detta än men är det så att man inte kan skicka destination i appen om telefonen är kopplad till bilen när man försöker skicka, en form av säkerhetsspärr mot fibblande med telefonen när man kör.
När jag provade innan så var telefonen inte kopplad mot bilen .Skall prova senare idag . Återkommer i ärendet.

Nu har jag provat med telefonen kopplad mot bilen och det står i appen att bilen används. Jag kan skicka en destination till bilen och den dyker upp efter några sekunder i centraldisplayen.

Ni som har problem , har ni Iphonar?
Då verkar det vara en skillnad mellan iPhone och Android.

iPhone fungerar inte (inte för mig i vart fall).

Och vid kontakt med supporten så har jag fått veta att det är meningen att det inte ska gå att skicka destination när appen säger att bilen används.
Nu tycker jag att det på många sätt är smidigt att kunna skicka destination till bilen även om den ”används”. Men är tanken att det inte ska fungera är det lika bra att åtminstone hela kartfunktionen också blir obrukbar under färd; ännu mer säkerhet.
TheBing skrev:Då verkar det vara en skillnad mellan iPhone och Android.

iPhone fungerar inte (inte för mig i vart fall).

Och vid kontakt med supporten så har jag fått veta att det är meningen att det inte ska gå att skicka destination när appen säger att bilen används.
Funkar för mig med iphone. Men har som sagt en gammal appversion. Så gammal att jag tom får en varning varje gång jag öppnar appen att den snart kommer sluta fungera..
Det är möjligt att det är skillnad på Apple och Android appen , men jag har aldrig fått ett relevant svar från Volvo support men däremot olika svar på samma fråga beroende på vem som svarar vilket synnerligen märkligt

Jag har Android och Sensus och det fungerar och har alltid fungerat att skicka destination till bilen oavsett om den används eller inte
Ja alltså Volvos support ger jag inte mycket för. De läser bara innantill ur instruktionsboken. Det räcker säkert bra för att i 99% av fallen för att kunna hjälpa de som hör av sig. Men vi lite mer intresserade som själva är läskunniga kan i vissa fall ändå få nån form av vettigt svar genom supporten. Det gäller i så fall att genom ihärdighet få kundsupportspersonen att kontakta en ingenjör eller tekniker som förhoppningsvis kan svara på våra frågor.

Äkta Roundup fixar det enkelt.... var sä[…]

Byta tändningslås

Du skall kunna byta låset mot ett nytt, l&ar[…]

Jag köpt hem Mcase-säkringar för […]

Volvo 945 STARTAR EJ

Startspärren klipper väl bara soppan? S&[…]