Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Hej!
Äger en v60 d3 r-design -12 som varit avställd ett drygt år. Nu ska jag fixa till den och sälja den. Bland ska jag byta skivor och belägg bak.
Har bilen ståendes hos en vän till familjen >15mil bort, och vet inte om jag ska beställa ventilerade eller solida skivor. Alla ställen jag tittar på visar bägge alternativen då jag söker med hjälp av regnumret. Hur vet jag vilken variant jag ska ha?

Bilen har elektrisk p-broms, om det har någon betydelse för bevarandet av frågan.

Att be gammeltanten gå ut i ladan för att försöka titta efter vad som sitter där idag är ett absolut sistahandsalternativ.

Tacksam för hjälp!!!
www.trodo.se gör en kontroll mot WIN-numret gratis om du klickar i den rutan. Dock tar det en dag extra. Dom gör det direkt om du betalar extra. Jag har gjort båda delarna, funkar bra. Du får ett meddelade när dom kollat med antingen ett Ok, eller en spec på delar som passar istället. Är jag det minsta osäker så låter jag dom kolla.
Köpråd XC60 T8 -18/19

När ska kamrem bytas, har läst att det s[…]

Fixat en vårtvätt och bytt till textilm[…]

Ja så skall det se ut som jag minns. Skadar[…]

OM RYSSEN KOMMER

Visst är det jobbigt när det blir tomt i[…]