Bilstereo, DVD, GPS mm...Tips och trix…ej modellspecifik

Moderator: Moderatorer

av DrEvilBoy
Jag har en SC-901 med 3 CD-växlare. Står CD-3 Error när man väljer cd.... går inte att ta ut hela enheter... går halvvägs.

Några förslag?
av DrEvilBoy
Någon som vet hur man kan ta ut cd växlar enheten? Måste man plocka bort och skruva isär stereon eller finns det något smart sätt?

När man trycker eject så kan man bara dra ut den halvvägs... sedan är det stopp
Användarvisningsbild
av CP2
Min SC-901 gjorde på samma sätt. Fick ingen ordning på den, numera utbytt mot en SC-805. SC-901 verkar vara en ganska känslig konstruktion.. :???:
av DrEvilBoy
CP2 skrev:Min SC-901 gjorde på samma sätt. Fick ingen ordning på den, numera utbytt mot en SC-805. SC-901 verkar vara en ganska känslig konstruktion.. :???:
Testade du att pilla i den... typ skruvade upp den o kollade läget?

kanske bara en skiva som har fastnat.... :?:
Användarvisningsbild
av CP2
Japp, hade isär den och insåg ganska kvickt att problemet var betydligt över min nivå.....en skiva hade fastnat och sen var det färdigt. :(
Användarvisningsbild
av thebarbarian
jag hade samma problem med en 6 skivors växlare....
om man ska ta ut magasinet ( ifall eject knappen ej funkar) så tar man bara ett tunnt plastkort typ bank eller kreditkort och för in det under magasinet....sen släpps det automatiskt....
jag hade cd e 01 på min och ringde till volvo....men fy fan vad de e dåliga på service.....snubben tyckte att det tar för lång tid att ta reda på vad det e för fel....Bilia Jägersro i Malmö snubben heter magnus.....men han kunde ju ringa mig när han hade tagit reda på det......väntar än att han skall ringa mig

men however....för att få ut magasinet ta ett plastkort....sen går allt igen....( så var det för mig iaf)
av DrEvilBoy
Yeah.... Nu har jag lyckats hittat felet på min växlare :-/]
Men tror att den är förlorad :-/O/

Tog ut enheten och skruvade lite..... Det där med magasinet tog ett tag att fatta (lite trög ibland). Anledningen (för min del) att inte magasinet gick att ta ut var att en ovan del ( ser ut som en tunn liten plåtbit) lossat från sitt fäste... sedan har "någon" tryckt in magasinet och böjt delen..... denna del tar emot när man ska försöka ta ut magasinet..

"thebarbarian" om du har liknande fel... spana in i facket där magasinet ska sitta och om du ser en böjd plåtbit så är det samma fel...... lyckades aldrig böja rätt den. enda chansen är om man lyckas komma in i själva cd-växlaren.... någon som har en ritning ? ;-// . får loss översta locket.... sedan har jag ingen aning hur jag ska fortsätta..... vill ju inte förstöra radion.... för den funker ju för tillfället
Användarvisningsbild
av thebarbarian
hej jag har fixad min redan jag fick ut magasinet med hjälp av plastkort....men jag har ingen plåt som är böjd som tur.....
men vad jag har förstådd så e rätt vanligt att magasinet fastnar i växlaren....
av DrEvilBoy
Rackarns vilken maximal otur jag har då..... :-(O)

En fråga som de flesta säkert redan vet.... Finns det någon speciell funktion i stereon för själva bilen? tänkte på lampan som blinkar. Tänkte byta mot en vanlig stereo..... Om nu ingen har en utförlig förklaring på hur man plockar isär härligheten så att man kommer åt inne i själva cd utrymmet :roll:
Användarvisningsbild
av uno83
Lampan som blinkar är väl bara stöldskyddet för själva stereon, och har inget med resten av bilen att göra vad jag vet.
Ryckig växellåda

Hej Har ett litet problem med min v70 d3 frå[…]

Acproblem Volvo 940 -98

Kompressorm går (gick) igång fö[…]

Detta har jag hört på andra ställe[…]

230fk går snålt

Skulle tro det är 984 box jag har