Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av MartinS
atteatte skrev:Det är en 97a, reggad i februari. Biluppgifter säger modellår 97 om det stämmer och det är så man räknar :-D
Tionde tecknet i chassienumret anger modellår, V=1997, W=1998
Användarvisningsbild
av MartinS
bönan skrev:Vill ganska säkert minnas att en insatt person (som jobbade på Volvo när det begav sig) sagt att detta var tillval och kostade runt 4000kr extra. Varför det inte finns med i tillbehörskatalogen vet jag dock inte, så osvuret är bäst.
Ok, får leta vidare om det går att hitta någon fakta kring det. Märkligt att det finns både och i försäljningsbroschyrens bilder, men det finns inte angett vad jag kan se som ett tillval.
av atteatte
MartinS skrev: tis 24 sep 2024, 10:29 Tionde tecknet i chassienumret anger modellår, V=1997, W=1998
Kollar jag i vägregistret är enda bokstaven i chassinumret är ett V på 7e eller 8e tecknet, beroende från vilket håll man räknar.
Användarvisningsbild
av MartinS
@atteatte,
atteatte skrev:
MartinS skrev: tis 24 sep 2024, 10:29 Tionde tecknet i chassienumret anger modellår, V=1997, W=1998
Kollar jag i vägregistret är enda bokstaven i chassinumret är ett V på 7e eller 8e tecknet, beroende från vilket håll man räknar.
På dom här gamla bilarna saknas de fört 3 tecknen (vilket anger biltillverkare) hos transportstyrelsen, kollar du innanför vindrutan så har du ett V på tionde positionen, alltså en 97:a.
Start stopp

Ja,det gör den..

Förstår dig. Helt outstanding bil, den […]

Ger fel i expansionsventil eller reglerventil n&ar[…]

Hej, mina säkerhetsinställningar till&ar[…]