Moderator: Moderatorer

Har bytt på kupèfiltret på XC60 och där får man rulla ihop det för att få i det. Och det funkade med Biltemas. Har du fått tag i rätt filter.
lennarte skrev:Har bytt på kupèfiltret på XC60 och där får man rulla ihop det för att få i det. Och det funkade med Biltemas. Har du fått tag i rätt filter.
Köpte detta

https://www.biltema.se/bil---mc/bilrese ... 2000043829

Detta ser ut att vara helt mjukt dock så kanske hade funkat bättre.

https://www.biltema.se/bil---mc/bilrese ... 2000036252

Men det blir beställning av lite allt möjligt så slänger med ett filter också.
Jag har nu bytt ut min gamla slitna 2009:as V70 mot en enligt min mening finare 940. Det blev en 940 Classic 1998 lackad i cerulean blue.
Det jag har börjar med direkt är att sopa bort alla spår efter den unge man som ägt denna bil innan mig. Tagit bort wunderbauklasen, beställt nytt avgassystem då 3 tums raka rör är lite drygt i längden. Tagit bort en enorm baslåda samt alla kablar till denna. Beställt nya rutlister och innerskärmar.
Kvar att göra är att montera bort sportluftfiltret och att hitta en orginal luftburk. Måste även syna bakvagnen och framvagnen och byta bussningar då det skramlar rejält när jag kör över gupp och gropar. En framvagnsinställning behöver göras då bilen beter sig fladdrigt och ratten står snett samt att den liksom kasar på däcken vid fullt rattutslag.
ABS:en vill knastra och jobba när jag kör i krypfart så den ska få en översyn idag tänkte jag.
Användarvisningsbild
av GLIZ
Lämnade in däck och fälg i går så däcken kommer på. Troligtvis i dag så åker dom på bilen snarast. Har en pyspunka höger fram. Platt på 12 timmat + nu. 2mm fram 5mm bak nu. Undra varför? Dom va nya för 3.000 mil ago.

Skickat från min SM-G970F via Tapatalk

Hade bilen inne på verkstan för felsökning av on call och p-assistans medan man fortfarande hade garanti kvar efter köpet. Visade sig att den istället hade andra problem än det jag lämnade in den för i form av dåliga högtalare och främre dimljus. Turligt nog kan jag få det åtgärdat i nästa vecka.
Kul att lära sig lite om datorn på hjul man skaffat :-)
Bilagor
IMG_7671.jpeg
IMG_7671.jpeg (696.57 KiB) Visad 11319 gånger
  • 1
  • 1886
  • 1887
  • 1888
  • 1889
  • 1890
  • 1912

Ibland går det, oftast inte. Finns ju flera […]

Nog är det bytt en massa EGR ventiler på[…]