Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

av 37jim13
#1590000
Tja,

Köpte en vinterbil och hade tänkt sätta i annan kam osv. Har en topp som är planad 2,5mm och tittade lite på Kammen KLR S/T4, Tänkt skaffa extraktor också. Blir det bra eller rekommenderar någon en annan bättre Kam? vad mer för ''trim'' kan man göra för att få ut det lilla extra?
Användarvisningsbild
av Marlboroman
#1590002
Vad har du för topp? 530? Vad som blir ett bra val av kam beror ju lite på vilka egenskaper du är ute efter och vad det får kosta att trimma?
av 37jim13
#1590014
Marlboroman skrev:Vad har du för topp? 530? Vad som blir ett bra val av kam beror ju lite på vilka egenskaper du är ute efter och vad det får kosta att trimma?
Ja det är en planad och lätt portad 530 topp, Vill ha något som ger lite mer på höga varv då jag oftast ligger där. Inte för mycket då den endå ska slaktas men som sagt någon vettig kam hade varit rolig och extraktor ska inhandlas, Eventuellt justebart kamdrev också.
av TioTusenKRBil
#1590020
Ska den slaktas så bessa och åk till skroten där du köper delar från en turbo och konvertera. Oljeretur kan man köra rakt in i tråget och olja tar man från tryckmätaren. Kommer kosta mindre än kam + diverse sugtrim och ge mycket mycket mer häst/kr.
av 37jim13
#1590026
TioTusenKRBil skrev:Ska den slaktas så bessa och åk till skroten där du köper delar från en turbo och konvertera. Oljeretur kan man köra rakt in i tråget och olja tar man från tryckmätaren. Kommer kosta mindre än kam + diverse sugtrim och ge mycket mycket mer häst/kr.
Redan kört turbo på vintern, Har allt i garaget för att smacka på men vill testa sugis se hur det är.
D4 VEA dricker olja

Kollat komp på motorn 25, 25, 25, 25 är[…]

Tack för hjälp, nu är beställn[…]

Polestar 4 på gång....

Testar att fråga här. Har provsuttit P[…]

Start stopp

Har meddelande start stopp service erfodras g&arin[…]