...

Moderator: Moderatorer

av anp
Passerade en avkörd bil på vägen till arbetet i morse, Bilen stod helt på sidan av vägen, och kanske något skymd för i mitt fall, mötande trafik.
Stannade för att kontrollera att ingen person fanns kvar i bilen, men den var helt tom och övergiven.

Men varför inte markera genom varningsblinkers, varningstriangel eller på annat sätt att dels visa att en trafikolycka skett. Och dels visa att olycksplatsen är okej, så att inga skadade ligger kvar i fordonet.

Har sett flera sådana här singelolyckor sista åren, där absolut inget visar att en olycka skett eller att fordonet genomsökts.
Användarvisningsbild
av Loner
Håller med dig, ifjol passerade jag en bil som låg en bra bit ut i vildmarken, nersjunken i snön, och tillråga på allt var bilen vit, bara en ren tillfällighet att jag såg den i..

Bara att stanna, backa tillbaka och pulsa ut. Väl framkommen ser jag fotspår runt bilen, och kan pusta ut.

/L
av Infide
Ratfulla, drogpåverkade och eller tjuvar som absolut inte vill prata med någon eller förlora minsta sekund efter att de kört av vägen lägger nog benen på ryggen och skiter blankt i oss andra.
Användarvisningsbild
av WestCoast
det är bara det att den gången man tröttnar på att kolla efter är kanske den gången man skulle behövs mest.. Så fortsätt kolla för en vacker dag kanske det är jag som kört av och jag skulle bli jätteglad om ni kom och hjälpte till :P :P

Är det bara att såga där dosans tv[…]

Det är ju en gammal sanning att man inte ska […]

Kan du klippa loss en provbit på något[…]

Fick du nån koll på detta? Jag har n[…]