NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av oddemann
Hei, alle Volvo-eiere !
Nå er det vel på tiden å fremheve at volvo også er en meget bra bil, Begynner å bli lei av alle negative omtaler. Det har blitt så at, seier man at man har volvo til noen! "jaha, da er det feil med ditt og datt osv. ref presse." Men så ille er det ikke, med tanke på alle kjempefornøyde eiere.
Jeg er selv meget imponert over min V50 1,6D. 2007 mod
Den har bra drag i motor, 240nm /109 hk, ligger godt på veien. Lavt støynivå til å være diesel. Forbuk ca 0,55 mil
Spesielt må jeg fremheve diesel/parkeringsvarmeren (original)
Etter vel 2 uker med -5 til -12 grader om morgenen, kan jeg bare si: Det mest fantastiske utstyr jeg noen gang har hatt. Få det med når bilen bestilles, det kompletterer kjøregleden. Har tidligere erf. med 240 GL, 850 2,5 i, V 70 2,0T. V50 er ikke bare god og kjøre men en skikkelig sparepakke i tillegg. Ha en gledelig jul alle sammen i Volvo land !
Odd :D
av Razk
Tack för det Odd. Jag håller med dej vi är alldeles för negativa i sverige..
Jag är mycket nöjd med min v50 1,6 d 08..
Användarvisningsbild
av wendtan
Instämmer i att V50 är en mycket lyckad bil. Nu är min kanske inte fullt så bränslesnål som Oddemanns men jag är minst lika nöjd ändå :D

Jag är så pass nöjd att vi beställt en till som kommer i slutet på januari.

God Jul alla och kör försiktigt i julhelgen (D)
av Christian_m
Här är en till som är helnöjd efter snart 3 års körning med en V50 2,4.

Fick justera bromssköldarna i samband med leverans, men det var en så enkel åtgärd att säljaren själv traskade ut i däckverkstan och fixade det iförd kostym :D I övrigt inga bekymmer överhuvudtaget och nästa bil blir med största sannolikhet också en V50.
Användarvisningsbild
av 2013xc70
hei, jeg er også fornøyd med v50, men synes den trang, så nå blir jeg vel kastet ut av forumet: jeg har bestilt mondeo 2liter turbo diesel-130hk, eksakt samme teknikk og mekanikk som v70. bare bedre å kjøre. (har kjørt både v70 og mondeo. Hadde med mondeo til volvo og volvo mekanikeren innrømmet at det er likt under panseret og under bilen. Det er slike forskjeller som at v70 har elektrisk servo pumpe, mens mondeo har motordrevet, det gir mere presis styring. Pris momdeo i norge 420000. samme utstyr i v70. 480000.
av jumu01
Kan bara instämma med er andra!!

Har dock inte V50 men min S40 har överträffat alla förväntningar.

Kan även hålla med er norrmän att vi svenskar har en mer pessimistisk syn på saker o ting.

Hoppas för din del att Forden har skärpt till sig i detaljkvaliteten.

Ni har sinnesjuka bilpriser i Norge det enda ni kan trösta er med är att lönenivån är högre hos er.
av Ragnarpe
Jag jag är också helnöjd med min 8 månader gamla V50 1,8F, men kanske det skulle vara lite mer krut i motorn.
Tror också att de flesta Volvo-, SAAB- VW- Audi- och BMW-ägare är nöjda med sina bilar, men det är ju alltid så att det är klagomålen som hörs.
av Doby
Är inne på mina andra V50. Hade en 2.4 -04 Business i 3 år och nu i höstas fick jag min 2.0D Momentum. GRYMT nöjd med båda förutom att fällningen av baksätet kunde vara omvänd dvs den smala delen bakom förarsätet....
Användarvisningsbild
av Degnell
På lördag byter jag bort min -00:ans V70n 2,4t automat mot en -04:ans S40 2,4i manuell med sportchassi. Jag hoppas och tror att jag kommer vara lika nöjda som de andra skribenterna i denna tråd då det är en bil som är lite mer in min smak(då jag bara är 22 år). Så hädanefter kommer jag hänga i detta forum och ta del och lärdom av andras problem, och om jag behöver det(förhoppningsvis inte) så hoppas jag även få hjälp att lösa mina egna:)
av oddemann
Hei, siden sist har min fantastiske V 50 2007mod. gått av med døden: Det skjedde ved juletider at bilen helt uten synbar grunn selvantente, og brant helt opp i fronten;
Bilen ble vraket. Ja hva nu?... Med Volvia total forsikring får jeg tilbud om en helt ny V 50 2009 mod. momentum. Dette er jo helt fantastisk, så ny bil ble bestilt. Nå har jeg kjørt min nye V50 noen mnd. Jeg er vel enda mer fornøyd med bilen. Det har ikke forekommet noe feil. Så her er det Volvo med Volvia forsikring for alle penga.
Jeg har desverre ikke fått vite om grunnen til brannen. (startet i motorrom v/ batteri)
Så nå er jeg en enda blidere bilist! :P
odd
Elpriset

Jag har sett hur mycket abonnemangskostnaden till […]

gummilist

Hade tidigare en V60 MY20 under lite mer än e[…]

Däck dimensioner

15 tums 65or har mindre diameter än 17 tums 4[…]

Hej Har en v70 från 04/05 som värkar ha[…]