av Junkbuster00 - tis 17 sep 2024, 17:27
Ulf965 skrev: ↑tis 17 sep 2024, 15:47 Nytt försök:
tändföljd.JPG
Tackar, som jag misstänkte så hade jag inte satt dom fel.
Moderator: Moderatorer
TioTusenKRBil skrev: ↑fre 20 sep 2024, 11:09 Har du testat bosch/bremi/beru-delar och ngk bpr6es stift med rek. gap? Biltemas blåa silikonkablar är nog det enda jag skulle använda därifrån i tändväg, kanske spole också. Självklart funkar biltemas generator/batteri osv osv hur bra som helst!Det var Beru jag köpte på AD Center. Dom hade stängt på söndag när jag skulle montera det. Så jag fick köra till Biltema och köpa ett, och det har fungerat i flera år nu. Vi blev osams när jag ville ha pengarna tillbaka, han ville ge mig ett annat lock, men jag hade ju redan köpt ett. Även när jag visade för honom med en multimeter att det inte var kontakt mellan stiften på insidan och mässingen i hålet på utsidan ville han ge mig pengar. Till slut gav han mig pengarna tillbaka, men dom förlorade en mångårig kund. Hade handlat med dom sedan slutet på 60-talet då jag jobbade som bilmek. Och även när jag slutade som bilmek (1985) så fortsatte jag handla med dom tills denna dag för kanske 8 år Sedan har inte satt min fot där......
Junkbuster00 skrev:Tjenare Lennart, okej så vanliga svarta tändkablar ska man alltså inte köra med från biltemaDu kan köpa allt du vill på Biltema. Dom tillverkar ingenting själva utan köper in från samma leverantörer som alla andra, även Volvo original delar köps på samma sätt och av samma leverantörer.
Ger fel i expansionsventil eller reglerventil n&ar[…]