Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Jennifer8594
Hej! Jag har problem med min v70 t5 99 att den inte vill starta när den är kall. Skulle det kunna va igensätt bränslefilter eller dålig bränslepump eller något liknande? kruxet är att bilen startar hur bra som helst när den är varm utan några svårigheter. Någon som har idéer eller tips?
Användarvisningsbild
av Svanis
Tempgivaren kan ge fel info till styrboxen, så att motorn tror den är varm.

Lite som att försöka starta gräsklipparen utan att använda ”choke”

Försök få isär givarens kontaktstycke, kolla om det ser rent ut där i. Brukar bli lite ärgningar där i.
Kan vara dålig kontakt.
Gjorde rent med elektronikspray och bomullstops nu när jag bytte givare härom veckan.
Innan jag anslöt nya givaren, så sprayade jag i vaselinspray för att förebygga, lät det torka några minuter före jag anslöt kontakten.

Varm eller kallstart borde kvitta om bränslepump/-filter/-relä strular.
Användarvisningsbild
av Svanis
Men eftersom den startar bra när den är varm, då måste den väl gått igång på kallstart, eftersom du vet att varmstart inte är ett problem?
Användarvisningsbild
av Jennifer8594
Asså den startar kall men med mycket gickel mellan täningen (stav) och att förökas starta motorn.. ibland behövs även lite start gas men inte alltid de hjälper heller. Har ingen kylväsketemp givare just nu men de är påväg hem en ny sådan för fått felkod på den. Har beställt hem nytt bränslefilter också för har ingen aning om när de byttes. (Köpte nyligen bilen). Funderar på om de kan behövas ny bränslepump & kanske bränsletrycksreglator? Nytt batteri är också på g
Start stopp

Ja,det gör den..

Förstår dig. Helt outstanding bil, den […]

Ger fel i expansionsventil eller reglerventil n&ar[…]

Hej, mina säkerhetsinställningar till&ar[…]