Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av isak
tack för sv-
anl vi frågade för ett haslvår sedan till dkv (audi) o då kunde dom inte få fram. ska lyssna igen?
isak
av klykan
Här kommer en liten eftersläntrare=) Jag har en S60 -05 2.4 170 till vilken jag behöver köpa mig en felkodsläsare. Snubblade in i denna relevanta tråd med massor av hjälp. Så om jag fattat det rätt bör jag köpa en PPC från BSR då de funkar till allt och är lätta att använda!? Ingen ny modell eller liknande jag bör kika efter? Är bästa pris 1438 kr via deras hemsida?

Tack och bock!
Användarvisningsbild
av greeeken
klykan skrev:Här kommer en liten eftersläntrare=) Jag har en S60 -05 2.4 170 till vilken jag behöver köpa mig en felkodsläsare. Snubblade in i denna relevanta tråd med massor av hjälp. Så om jag fattat det rätt bör jag köpa en PPC från BSR då de funkar till allt och är lätta att använda!? Ingen ny modell eller liknande jag bör kika efter? Är bästa pris 1438 kr via deras hemsida?

Tack och bock!
Finns 1 modell bara o priset stämmer ganska bra.
Kan variera nån krona beroende på vart man köper.
Användarvisningsbild
av Ringhede
Har också köpt en sådan och fungerar mycket bra. (haft den i två månader)
Enkel att använda och ska tydligen klara flest koder i dena prisnivå.

Bra grejer brukar i längden bli billigast, även om de kostar några kronor mer vid inköpstillfället.

mvh Roland
av klykan
Ja det får bli att beställa en sådan! Verkar göra livet lite lättare helt enkelt... :)
Roland, köpte du din via BSR? var det bästa priset du hittade, jag ser inget direkt bättre.

Tack för hjälpen!
av klykan
Du är en hjälte Thomas! Du nämner att du köpt den via lokal återförsäljare på hisingen... Jag bor där så det hade verkligen suttit som ett smäck just nu. Kommer du möjligen ihåg vad denna återförsäljare heter och var den ligger?

Bitte
Användarvisningsbild
av Funk
klykan skrev:Du är en hjälte Thomas! Du nämner att du köpt den via lokal återförsäljare på hisingen... Jag bor där så det hade verkligen suttit som ett smäck just nu. Kommer du möjligen ihåg vad denna återförsäljare heter och var den ligger?

Bitte
Dom låg i Aröd industriområde, men verkar inte vara kvar som återförsäljare längre...

/Thomas
av rymdblomma
Hej,

Lite info för er som rusar ivär och köper OBDII felkodsläsare pa Biltema. Det är nämligen sa att en felkodsläsare (Scantool) av typ OBDII inte fungerar pa äldre bilar. Det blev lagkrav i EU pa att alla nya bilar maste ha ett gemensamt kommunikationsprotokoll fran 2000 för bensinbilar och 2005 för dieselbilar (kan hända att det funkar lite tidigare pa Volvo, dom är duktiga pa emissioner och diagnos). Sa om din bil inte är nyare kommer den inte att fungera. En OBDII Scantool kan normalt sett bara läsa styrenheten till motorn (lagkrav), men det finns hybrider som kan lite allt möjligt. Man kan köpa Volvos egna servicemjukvara för äldre bilar pa http://www.ebay.de har jag sett men har ingen erfarenhet av dessa.
av Swebits76
Jag vill också tipsa om Biltemas Diagnosverktyg för bara Volvo för den överraska mig ordentligt

klart det finns bättre men för 1099kr så är det värt mycket i mitt tycke för vad den levererar.
så har man inte en fin Diagnosverktyg eller vida eller annan program vara så kan det vara värt titta in den

Titta och bedöm själva om ni tycker det är värd.
[code]https://www.youtube.com/watch?v=t ... Q5g[/code]

Aha! Missuppfattade då.

Ska stå antingen 1031 eller 1041. Det senare[…]

Det tyder på att dina glidkolvsok spontan[…]

D6 vägrar starta

Hej ni som hade detta problem har ni hittat en l&o[…]