Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av MartinS
När solen tittade fram var det dags att ta lite anständiga bilder...
fram.jpg
fram.jpg (151.86 KiB) Visad 4072 gånger
bak.jpg
bak.jpg (161.52 KiB) Visad 4072 gånger
innefram.jpg
innefram.jpg (81.71 KiB) Visad 4072 gånger
innebak.jpg
innebak.jpg (78.23 KiB) Visad 4072 gånger
motor.jpg
motor.jpg (94.54 KiB) Visad 4072 gånger

Nu tycker jag mig ha gått över hela bilen, så det är väl nu jag skall börja använda den :)
Användarvisningsbild
av MartinS
Bilen gör vad den skall, nu har jag bruxat den i en dryg vecka och det är riktigt trevligt. Den gör jobbet perfekt. Det skall bli spännande att tanka upp den igen sedan för att se vad bränsleförbrukningen varit, jag gissar på ungefär 1L/mil, men vi får väl se.
Användarvisningsbild
av MartinS
StefanN skrev:Ska du komma ner på 1L så är det till att va lätt på foten, tyckte snarare att 1.5L va normalt på den motorn.
Time will tell, det är en fasligt stor bensintank iallafall, gick i 72 liter sist :)
Användarvisningsbild
av MartinS
Efter att jag under sommaren observerat att passagerardörrens elhiss stundvis inte fungerat skred jag till verket för att sätta mig in i problemet, efter att ha läst elscheman och kontrollmätt en del kom jag till slutsatsen att det måste vara ett kabelbrott. Naturligtvis är först misstanken dörrgenomföringen förardörren, vilket också stämde. En kabel var helt av och två kablar hade massor med skador på isolerigen. Efter reparation av kablarna fungerade elhissen finfint igen.

Jag har också köpt en uppsättning nyrenoverade Titanfälgar med nya däck. En av två tillbehörsfälgar i 17" som erbjöds till bilen 98. "På köpet" måste jag nu snygga till bromsarna då de inte längre kommer döljas bakom fälgarna i samma utsträckning....
Användarvisningsbild
av MartinS
En liten uppdatering av bränsleförbrukningen nu när jag har lite färska siffror.

Jag tankade fullt i mitten på juli och jag har kört 50 mil sedan dess, mest kort till affären eller bara flytta runt bilen på tomten/garaget, men också några längre turer på 4-5mil.
Det resulterade i en förbrukning på 1.04l/mil när jag tankade i morse.

På eftermiddagen/kvällen tog jag S90'n till sommarstugan, 47 mil, mestadels motorväg men även lite 2-1 väg. Hastighet mellan 100-130 beroende på skyltarna och en hel del AC. Nu när jag kommit fram och tankade ikväll hade den dragit 0.91l/mil.

Inte för att förbrukningen spelar någon större roll, men ändå intressant.
Senast redigerad av 1 MartinS, redigerad totalt 0 gånger.

Att fixa det på ett par timmar känns v&[…]

Hej! Har en hastighetsmätare som lägger […]

B200ft svårstartad

Har bytt den till en Bosch original utan någ[…]

Jag hade valt D3. D4 kan sticka iväg en aning[…]