Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Hej Volvovänner!

Är det bara jag eller har det skett en förändring i volvo cars-appen nyligen?

Jag kan inte längre skicka kartdestination till bilen när appen säger att bilen används.

Det har jag tidigare kunnat göra, och använt mig mycket av…
Svar från supporten:

”I den senaste uppdateringen av appen flaggades detta felet med att det inte går att skicka destinationer till bilen från appen, så våra apputvecklare håller på att arbeta med att lösa felet.

Du kan testa stänga och starta appen några gånger för att se om det dyker upp igen, alternativt ominstallera den ifall du inte har några fler bilar kopplade i appen.”
Jag provade när damen var ute och körde med min bil. "Kan inte kontakta bilen" blev svaret från appen. Så det fungerar inte för mig heller. Men jag har inte lidit av det då jag vanligtvis skickar en destination till min bil innan jag använder den. Då går det bra.
Jag har v. 5.44.1

Verkar som att det numera inte ska gå att skicka destinationer när appen säger att bilen används.

Förtydligande från supporten:
”Efter närmare efterforskning så har jag hittat att det inte ska gå att skicka destinationer till bilen när den är i bruk, och enbart när den står parkerad och låst.”

Klar försämring…
Ja, om exempelvis någon annan i familjen har börjat köra till något ställe där man ska träffas eller dit man vill de ska komma är det smidigt att kunna skicka positionen under körning, så de får den rätt in i bilen utan att behöva krångla mer än nödvändigt. Blir mindre riskabelt än att de ska försöka leta upp positionen på annat sätt.
Tycker också det var en bra funktion. I bilen finns väl inte heller satelitbild i centerdisplayen? Ofta jag vill lägga in en knappnål på en specifik plats som kanske inte går att söka sig till eller hitta på kartan utan kräver flygfoto.

@Micce1980 , Brukar jag också göra.. b[…]

MartinS V60 D4 R-Design

@MartinS , Har själv dragit mig från[…]

En bekant hade en hel del parkslide vid sitt to[…]

Hejsan Jag funderar på att skaffa en ny xc60[…]