Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av least
Snygg grill! Man använder tvärslaget som designelement.
av Wsemme
Stämmer detta så är det ingen ny drivlina och skärmen är ju 11,2.
Bilagor
IMG_8109.png
IMG_8109.png (951.04 KiB) Visad 2255 gånger
av Keiser
Positivt överraskad! Grillen var speciell och får avvakta bedömning efter att ha sett den live men fronten som sådan ser både sportig, spänstig och modern ut, snyggt! Även interiören har blivit modern med enkla medel utan att överdriva. Lyckad uppdatering enligt mig.
Användarvisningsbild
av apersson850
V9097 skrev:Den där grillen är nog bland det jävligaste jag sett från Volvo.
Jag tänkte samma sak. Jag är nog för gammal, för jag tycker ganska många nyare bilar är fula i fronten.
Användarvisningsbild
av V9097
Förutom grillen som ser hemsk ut så är det synd att inte räckvidden förlängs. Fälgarna är däremot snygga, och interiören får ett lyft med större skärm och snyggare ventilationsutblås.

På det hela taget en mycket mindre facelift än jag hade väntat mig. Hoppas det går att välja "mörkt tema" med en annan grill.
av Mr T
Hm, det känns lite som en tidig skiss på en tänkbar facelift. Alternativt att en tidning gjort en rendering.

Fronten, tycka vad man vill om den, tycker jag inte riktigt linjerar med EX90 och EX30. Jag saknar Volvo-dna.

Även aktern behöver uppdateras, framförallt på bright-temat. Och det har det ju ryktats om. Å andra sidan verkar Volvo ta bort bright/dark och köra enbart med ett tema.

Sen är det min åsikt att det största "problemet" med nuvarande infotainment är programvaran/UX:et i sig, inte skärmen som sådan. Förvisso känns inte den nuvarande skärmen modern med sina breda kanter, men även grafiken känns åldersstigen. Och då kan man undra om programuppdateringen blir retroaktiv för alla google-bilar eller bara för de nya...
Användarvisningsbild
av ShogunX
Många av Volvos tidigare facelifts har inte varit jätteomfattande och det har främst - men inte uteslutande - handlat om exteriör frontdesign, några mindre uppdateringar interört och ett par teknikbaserade förändringar. Vill säga att det är en ganska mild facelift i linje med vad Volvo brukar fokusera på.
Användarvisningsbild
av V9097
S
ShogunX skrev:Många av Volvos tidigare facelifts har inte varit jätteomfattande och det har främst - men inte uteslutande - handlat om exteriör frontdesign, några mindre uppdateringar interört och ett par teknikbaserade förändringar. Vill säga att det är en ganska mild facelift i linje med vad Volvo brukar fokusera på.
Jag håller med i vad du skriver. Skillnaden denna gång är att det är en 10 år gammal modell som uppdateras för att hålla ytterligare 5-6år.
Jag tror inte detta räcker.

Tex XC60 generation 1 var väl bara 5 år när den fick en helt ny front. Och några år senare kom generation 2.
Användarvisningsbild
av W.A.P.E.
Om det är detta det blir av faceliften - xc90 hade ju behövt det för flera år sen
Användarvisningsbild
av ShogunX
V9097 skrev: fre 30 aug 2024, 17:33Jag håller med i vad du skriver. Skillnaden denna gång är att det är en 10 år gammal modell som uppdateras för att hålla ytterligare 5-6år.
Jag tror inte detta räcker.

Tex XC60 generation 1 var väl bara 5 år när den fick en helt ny front. Och några år senare kom generation 2.
Det här blir väl dock facelift nummer två i ordningen, om man ser till den som gjordes för modellår 2020? Första faceliften kom inte med många ändringar kopplade till exteriör men det kom väl då en hel del nya tillval, nya (och uppdaterade) motoralternativ samt mindre ändringar utseendemässigt, om jag inte missminner mig.
  • 1
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 10

Tjena! Har precis haft samma fel på min d2, […]

Byta spridare

Jag bytte på min v50 2012, jobbet gjorde jag[…]

Sådär ja, ena sidan bytt. Inte jät[…]

Köpa spjällhus.