Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

MartinS skrev: mån 26 aug 2024, 16:48 Om batteriet varit bortkopplat kan du behöva initiera autofunktionen igen. Håll nere "ner" till den gått ner fullt och håll kvar några sekunder, gör likadant när den åker upp (kör upp fullt och vänta ett par sek).
Ja det har varit bortkopplat. Jag testar det i morgon. Tack så länge. :)
Det är bara uppåt som man behöver kalibrera och det går inte till så som MartinS skrev heller.
Du ska köra upp till toppen genom att hålla i knappen hela tiden. När du kommer upp släpper du knappen en knapp sekund eller så och så drar du en gång till i någon sekund. Gör om för alla fyra rutorna, så är du klar sen.
apersson850 skrev: tis 27 aug 2024, 13:04 Det är bara uppåt som man behöver kalibrera och det går inte till så som MartinS skrev heller.
Du ska köra upp till toppen genom att hålla i knappen hela tiden. När du kommer upp släpper du knappen en knapp sekund eller så och så drar du en gång till i någon sekund. Gör om för alla fyra rutorna, så är du klar sen.
Jag lyckades med alla 4 rutor utan att ha läst denna. Jag hade lite krångel med bakrutorna innan jag fick till det på dem men jag måste ha lyckats med det du beskrev utan att veta att det var så man gjorde. Tänkte komma tillbaka och skriva att det inte funkade men som sagt. fick till det på ren tur typ. :P

Tack för hjälpen så länge. Jag har inte fått tillbaka ursprungsproblemen men det har häller inte regnat eller haft chans att komma vatten på fel ställe, Jag har häller inte haft tid att rengöra och syna kablarna. Jag återkommer så klart när jag gjort det och meddelar vad jag hittade eller om felet kommer tillbaka. Mest för att kanske hjälpa någon annan i framtiden.
Ny Kartuppdatering

Det vet jag inte heller. Skulle kunna fråga […]

Plockade bort fläkten o den kändes bra, […]

Laddbox

Zaptec Go

Då börjar vi! Jag tycker att det &aum[…]