- tor 21 mar 2024, 14:19
#1573778
Så nu har jag kört EX30 och kan väl säga att ha-begäret försvann iallafall. Det kanske blossar upp igen när Cross Country-modellen släpps enbart baserat på utseende, men detta var inte en bil för mig.
Det första som slog mig när jag satte mig var hur mycket backspegeln blockerade sikten när man är såpass lång. Tyckte inte heller att jag kunde justera ratten tillräckligt mycket. Överlag trevlig bil att köra, ganska tyst (tills man råkade köra 1km/h över skyltad hastighet så den började pipa på mig) och mjuk körning. Tyckte ändå den kändes gedigen och inte så mycket knak och brak.
Första bilen jag kör med Googles OS och min första upplevelse var att det inte var speciellt intuitivt. Mycket tryck för att komma till olika inställningar. Jag kunde heller inte justera volymen på radion via ratten. Enligt säljare så är det förproduktionsmjukvara fortfarande och det ska gå att göra. Kan också tänka mig att det är jag som är tappad bakom flötet men inget jag tryckte på eller drog över hade nån effekt på ljudet.
Att ha en stående skärm kändes inte som någon höjdare heller, men det är kanske en vanesak. Är ju van att bara se hastigheten via skärmen i mitten från Teslan, men i det här fallet tycker jag att det hamnar för långt bort åt höger. Tyckte överlag det kändes väldigt plottrigt och litet. Tog en stund att ens se klockan.
Utrymmesmässigt så var den, trots att jag redan visste att den var liten, mindre än jag trodde. Att ingen skulle kunna sitta bakom mig var inte förvånande, men bekräftat nu då. Bagaget var lägre än jag trodde, alltså höjden på öppningen.
Det första som slog mig när jag satte mig var hur mycket backspegeln blockerade sikten när man är såpass lång. Tyckte inte heller att jag kunde justera ratten tillräckligt mycket. Överlag trevlig bil att köra, ganska tyst (tills man råkade köra 1km/h över skyltad hastighet så den började pipa på mig) och mjuk körning. Tyckte ändå den kändes gedigen och inte så mycket knak och brak.
Första bilen jag kör med Googles OS och min första upplevelse var att det inte var speciellt intuitivt. Mycket tryck för att komma till olika inställningar. Jag kunde heller inte justera volymen på radion via ratten. Enligt säljare så är det förproduktionsmjukvara fortfarande och det ska gå att göra. Kan också tänka mig att det är jag som är tappad bakom flötet men inget jag tryckte på eller drog över hade nån effekt på ljudet.
Att ha en stående skärm kändes inte som någon höjdare heller, men det är kanske en vanesak. Är ju van att bara se hastigheten via skärmen i mitten från Teslan, men i det här fallet tycker jag att det hamnar för långt bort åt höger. Tyckte överlag det kändes väldigt plottrigt och litet. Tog en stund att ens se klockan.
Utrymmesmässigt så var den, trots att jag redan visste att den var liten, mindre än jag trodde. Att ingen skulle kunna sitta bakom mig var inte förvånande, men bekräftat nu då. Bagaget var lägre än jag trodde, alltså höjden på öppningen.
Tesla Model 3 LR AWD - 2020
Volvo XC70 D5 AWD Momentum - 2008
Tidigare:
VW Passat Alltrack 2.0 TDI 2018
Volvo V60 D4 Summum 2016
Volvo S60 D5 Summum 2011
Audi A4 2.0 TDI Proline 2009
Volvo V70 2.0F Momentum 2009
Volvo XC70 D5 AWD Momentum - 2008
Tidigare:
VW Passat Alltrack 2.0 TDI 2018
Volvo V60 D4 Summum 2016
Volvo S60 D5 Summum 2011
Audi A4 2.0 TDI Proline 2009
Volvo V70 2.0F Momentum 2009