Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av hejtrc
Årsmodell 2003, 140hk bensin, manuell växellåda. Gått strax under 33000 mil, kamrem och pump bytta för mindre än 2000 mil sedan. Servad senast för ett par månader sen. Bytt ut lite grejer de senaste två åren - bl.a. generatorn - men inte allt som skulle behövas.

Har en kass evapventil som jag kört runt med i ca ett år. Lödningarna till instrumentpanelen börjar bli kassa, allt funkar utom klockan men det är på gång så att säga. Vakuumpumpen är trött, men bromsarna funkar. AC funkar inte, felkodsläsare säger att det är givaren. Har lite rost här och var, bl.a. på yttersidan fjäderbenstornen men det är inte genomrostat.

Det är en jävla nice bil, jag gillar den men jag har barn och kan inte köra runt i en skrothög så jag har köpt en annan bil och kan inte ha den kvar. Vad tror ni - skrota eller sälja?
Användarvisningsbild
av Jallemet
Det går väl alldeles utmärkt att sälja.

Jag vet inte om det finns en skrotningspremie värd namnet idag så en variant är att sälja alla delar som går och köra resten till skroten.

Det finns förvisso en ny variant på 10.000:- men då är villkoret att man köper/leasar en ny eller begagnad elbil.
av Lövet
Så länge bilen rullar känns det moraliskt fel att skrota den. Den är värd ett ordentligt försök att säljas först.

ATF tycker iallafall jag känns väldigt[…]

240 startar inte

Jag gjorde precis så som du sa och nu funkar[…]

Luktar avgaser i kupen

Jämte oljepåfyllningen går en sla[…]

Snyggt jobbat!