Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

Tjenare gänget! har köpt mig en volvo 945 för ett tag sedan.

Med 11 nedslag. och har åtgärdat så det är tyvärr 3 nedslag kvar.

Tänkte höra med er, Fick nedslag på besiktningen att Dragramen (inte själva bilen) utan dragkrokens ram är rost hål.
Kan man laga det med att kapa och svetsa så det ser snyggt ut?

Sen en annan fråga härom morgonen så går bilen väldigt skakigt, inte gjort tidigare, Har köpt in Rotor + Fördelarlock. samt bränslefilter, Men pratade lite med min morbror han sa något om att det kanske kommer dåligt med bränsle fram i bilen.

Tänkte bara höra med gänget här inne :)
Först, Bilprovningen godkänner ingen svetsning. Vad du kan göra är att plocka bort draget, blästra rent det. Laga det ordentligt (så det inte syns). Måla det ordentligt och säg att du köpt ett begagnat som du blästra och målat. Så har jag gjort...... 😱😱 Tänk på att om det skulle gå sönder och orsaka en olycka är du nog illa ute 🤐
Du får inte svetsa något på ett drag, sen om du gör det ändå eller inte såklart upp till dig. Men gör du det så måste det vara osynligt för att du ska ha en suck att smita igenom.

Att en bil går dåligt kan bero på hundratals olika saker... Börja med att blinka ut felkoderna, du har ju en sån box under huven..
Sant som du skriver. Snackade lite lätt med killarna vägg i vägg på besiktningen dom sa att man får. Men det får inte vara dåligt gjort samt att du måste svetsa med stål alltså hårt material, sen att som du säger "snyggt gjort och inga loppor* då fungerar det säger som.

Angående det där med att den rycker skakar på tomgång. Har den inte gjort förr. Började nästan misstänka tomgångs motorn( tomgångs ventil) tänkte om den är dåligt. Eller om man behöver göra rent spjällhuset.
Junkbuster00 skrev:Sant som du skriver. Snackade lite lätt med killarna vägg i vägg på besiktningen dom sa att man får. Men det får inte vara dåligt gjort samt att du måste svetsa med stål alltså hårt material, sen att som du säger "snyggt gjort och inga loppor* då fungerar det säger som.

Angående det där med att den rycker skakar på tomgång. Har den inte gjort förr. Började nästan misstänka tomgångs motorn( tomgångs ventil) tänkte om den är dåligt. Eller om man behöver göra rent spjällhuset.
Nej du får INTE svetsa på draget, vad än killarna "vägg i vägg" sade.
Start stopp

Ja,det gör den..

Förstår dig. Helt outstanding bil, den […]

Ger fel i expansionsventil eller reglerventil n&ar[…]

Hej, mina säkerhetsinställningar till&ar[…]