Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av AndreasLi
Hej alla. Min radio är trasig, yttre påverkan.
Jag vill köpa en likadan begagnad, men kommer den att fungera, eller måste jag in till Volvo och betala miljoner?
av AndreasLi
Jag bor i Stockholm, men frågan gällde mer om jag måste köpa en med samma nummer. Jag vill inte åka till Volvo och behöva koda in den för 3000 kr.
av Lostshadow
Hej ,

Jag byte radion på min v70 2002 . Display va trasig. Jag satt in en hu603 samma som va original från en 2000 årmd. Radion funkar men can bus gillar inte den. Det går ej att styra från ratten. Finns ett felkod , ingen kommunikation med radiomodul ,om man scannar bilen. Inget meddelande i kombiinstrument och min radio funkar felfritt annars.
Man kan byta display i mitt fall och montera den original om man nu vill det.
Gör inget mig så som det är men bra att veta .

Mvh LS
av V70nyburjaren
Bytte min HU650 med trasiga vred som bara gav ljud bak mot en annan begagnad HU650, hade tur och fungerade rakt av med med knappar på ratten etc. Mer sannolikt att fungera rakt av om den kommer från en bil med samma tillverkningsår.
av Lostshadow
Jo , radio code kan finnas men verkar vara sällan programmerat ,
Har du radiocod i din ??
Laga.se prova radion , hittar du på nån skrot är det bra man kollar om det finns radiocod lappen kvar i bilen.
Annars är det krångligt. Tror finns ngt på nätet man kan få coden med radios nr. Men inte gratis.
Mvh LS
av Moyja
Hej. Om du byter radio inom samma årsmodell kommer den att fungera. Jag tror nog att du kan använda en 06 också.
I 2005 ändrades canbus "språk" så att äldre än 2005 inte kommer att fungera korrekt.
CTEK Laddare (connect kabel)

Hej, Var kopplar man enklast/bäst denna kab[…]

På din övre bild har jag åtminsto[…]

Koppla in Isudar carplay

Tyvärr finns det inte där heller på[…]

Har varit i kontakt med Volvo i dag igen (4ggr) , […]