Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av RobbanH
RTTI på Sensusnavigator har slutat fungera sedan igår. Jag får inga gröna-gula eller röda vägar längre . Trafikkälla byter till TMC-radio efter någon minut. Har full funktion på andra finesser som kräver internet tex Spotify. Någon annan som blivit av med RTTI?
Användarvisningsbild
av apersson850
Fungerade inte på min bil heller igår.
TMC är nedlagt i Sverige, så där får den ingenting heller.
Användarvisningsbild
av fjohan82
Var samma igår på min V60 MY17.
Användarvisningsbild
av leiwi
har ni internetuppkoppling via sim kort som fungerar?
Trafikinformation fås via internet och Traffic Message Channel (TMC).
Användarvisningsbild
av apersson850
Jodå, jag har fungerande internet, men just RTTI (som går över internet) har slutat fungera. Tänkte inte på att kolla idag.
Användarvisningsbild
av fjohan82
Samma här, separat sim-kort som i min bil sitter i handskfacket vilket för övrigt fungerar som det ska.
Ska sägas att jag inte har använt bilen idag, så oklart status just nu.
av RobbanH
Hej,
Nu fungerar det som det skall. Tillfälligt problem hos Inrix antagligen. Tyvärr hittar jag ingen internetsida som visar driftstatus hos Inrix.
Användarvisningsbild
av apersson850
En del sådana där tjänster försvinner tillfälligt ibland. Utom TMC då, som lagts ner permanent.

Om jag vill lyssna på lokalradio (P4) nära där jag bor brukar jag använda TuneIn. Jag bor inte så långt från gränsen till tre olika län, så P4 via FM hoppar ofta omkring mellan de olika lokalsändarna.
Under en tid har TuneIn inte kunnat spela de vanliga P4-programmen, oavsett var de kom från. Den hittade stationerna men kunde inte spela upp dem. Däremot gick det bra med P1-P3. Nu har P4 börjat fungera igen.

Jag har inte haft min XC90 så länge. Nu väntade jag på att se om det fungerar som det ska att uppdatera kartan över Skandinavien automatiskt. På Volvos sida står det att en uppdatering väntas den 3:e juli 2024. Det datumet har ju passerats med råge men inget har hänt. Brukar de dra över på det här sättet till SPA-bilarna?
Till vår XC70 kommer det inte så ofta men brukar i alla fall komma ungefär när de påstår det ska komma uppdateringar.
Användarvisningsbild
av leiwi
apersson850 skrev:Jag har inte haft min XC90 så länge. Nu väntade jag på att se om det fungerar som det ska att uppdatera kartan över Skandinavien automatiskt. På Volvos sida står det att en uppdatering väntas den 3:e juli 2024. Det datumet har ju passerats med råge men inget har hänt. Brukar de dra över på det här sättet till SPA-bilarna?
Till vår XC70 kommer det inte så ofta men brukar i alla fall komma ungefär när de påstår det ska komma uppdateringar.
Förseningar händer lite då och då, men denna gång är det ju rekord ,att fråga Volvo varför är ingen idé , dom skyller på kartleverantören och frågar man Here så säger dom att dom att dom levererar kartmaterialet i tid men att det är Volvo som skall kompilera materialet för Sensus :bored: :bored:

nä, det luktar os lång väg, .Jag s[…]

Har V90CC och klossarna bak slits mera, efter 1400[…]

Hej igen! Om man tittar på raden "DIES[…]

Byta spolarmunstycke bak

kanske denna sida: https://www.ak24.se/sv/kod/oe-v[…]