Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av lennarte
Du tar isär kontaktstycket på kabeln i motorrummet och mäter mellan stiften på kabeln. Du följer kabeln från bromsskölden uppåt och igenom innerskärmen så hittar du det. Vissa modeller har delbart kontaktstycke redan på givaren. Vet ej om det är bättre eller sämre..... 🤔🤔
av MarkusB
Undrar om det kan vara lite olika. min v fram går ihop med strålkastare mm och sedan in i säkringsboxen, utan kontaktstycke
av MarkusB
Slutet gott...
Hela historien bara för framtida ABS-skrivare:
Jag bytte hjullager och skadade då sensorn när jag skulle bända ut den. Köpte två nya sensorer (alltid bra att ha...) och skruvade ihop det hela. Då uppstod felet. ABS-lampa. Antisladd. Farthållaren la av. C003107.
-Dålig sensor? Testade byta utan skillnad.
-Dåligt lager (magnetringen)? Ville inte byta igen, så chansade på att det var ok
-Glapp i sladden som uppstått under hanteringen? Lyckades aldrig mäta, enligt ovan, utan chansade på att den var ok
-Dåligt ipressat lager? Jag hade en gnagande känsla av att det inte bottnat helt. Tog ner. Såg ok ut, men pressade om för säkerhets skull. Såg ut att hamna exakt lika. Suck.
-Skruvade ihop igen. Sensorn var trög att få i, som vanligt. Började fundera: vad händer om den inte bottar helt? Skruven bottnade vet jag säkert, men kanske inte själva sensorn gått i helt? Tog bort bromsskölden som ändå hade nått slutet på livet och då såg jag tydligt att nej, sensorn satt nog inte i botten. Borrade ur hålet (10mm) och satte i den.
-Ihop med allt, testa, funkade.

Har liknande problem som i denna tråd, men p[…]

Du har ju en -13 så då lär ju en […]

Carplay trådlöst?

Lånar tråden lite. Någon som vet[…]

meddelande

Fabriksåterställning kan vara en lö[…]