Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Supfam skrev:Riktigt bra funktion som din frus bil har. Som det är idag måste man titta på centerdisplayen för att veta hur långt man har kvar till sin destination, det gör knappast säkerheten bättre, Volvo!!

Jag mejlade till Volvo, och fick först till svar att det måste ha varit en ”sensunbil”. När jag bifogade bilden från tråden här så kom svaret efter några dagar. Volvo ”misstänker” att det måste vara bilspecifik funktion, varför det nu skulle vara så…

Volvo har alltså inget svar…helt ofattbart att man bygger bilar man inte kan förklara specifika funktioner på. Suck..
Kan ju inte vara bilspecifik.... Detta är en och samma bil. När min profil är laddad så har jag inte den infon. När jag växlar till hustruns profil och drar igång naivgering så finns informationen där...
Har du testat att trycka på knappen vid rattens högra knappsats för att ändra visningsvyn i förardisplayen? Ska vara knapp 1 som står där som ser ut som ett meddelandet. Se länk.

https://www.volvocars.com/se/support/ca ... 5170652c29

Dubbelkolla annars i bilens display under Inställningar>Reglage>Färdinformation i förardisplay och dubbelkolla den inte är av. Ska vara på auto eller manuell
qwerty777 skrev:Har du testat att trycka på knappen vid rattens högra knappsats för att ändra visningsvyn i förardisplayen? Ska vara knapp 1 som står där som ser ut som ett meddelandet. Se länk.

https://www.volvocars.com/se/support/ca ... 5170652c29

Dubbelkolla annars i bilens display under Inställningar>Reglage>Färdinformation i förardisplay och dubbelkolla den inte är av. Ska vara på auto eller manuell
Den har inget med det hela att göra.
Kartvyn är den samma för min profil och min frus profil.
Det som skiljer är den rödmarkerade infon i bilden.

Jag tänkte byta ut tänddelar på mi[…]

Det blev en snabb vända i tvätthallen. B[…]

Här är, långt om länge, bilde[…]

Fälgarna skiljer inte mer än att de hamn[…]