Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

V70 årsmodell 2005
Enligt Haynes Gör-det-sjäv handbok: Byt fjärrkontrollens batteri var 12:e månad.

Jag köpte bilen år 2016 och har aldrig bytt bilnyckelns batteri under dessa åtta år, om jag minns rätt.

Tror att jag läste någonstans här på Volvo forumet, att någon bytte bilnyckelns batteri först efter 20 år.

Det stod någon annanstans att det är bra, att ibland låsa och låsa upp bilen, med bilnyckeln i billåset, så att bilen går att låsa upp, den dagen bilnyckelns batteri är urladdat.

Hur viktigt är det att aldrig smörja lås med något annat än låsolja eller annat smörjmedel för lås?
Vissa säger att man ska smörja med speciella oljor och sånt. Men jag tror det är gammal skröna, jag har smort med PTFE, Wd-40 eller 5-56 , och det har alltid funkat kanon. Så smörj med det du har hemma..det kvittar.

EDIT: Vi lever i ett prylsamhälle, allt ska köpas för att typ användas engång. Det ska vara speciellt märke på motorolja, oljan till låsen skall heta Lås-olja annars får det vara, låskistan kommer rosta ihop nästa söndag.

Annat var det förr, då var det inte så. Och bilarna gick ju för det, fast man smorde dörrarna med samma mineralolja man hade i 145ans motor hela förra året.

Aha! Missuppfattade då.

Ska stå antingen 1031 eller 1041. Det senare[…]

Det tyder på att dina glidkolvsok spontan[…]

D6 vägrar starta

Hej ni som hade detta problem har ni hittat en l&o[…]