Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Inte varit på felsökningen än men såg att några fler hade haft det på ett Facebook forum och verkar ha något med dörrkontakten, petade lite på den och stängde dörren lite hårdare och nu fungerar det igen, verkar komma tillbaka ibland när man öppnar passagerardörren men en ”hårdare” dörrstängning verkar få den att fungera igen :-) ska in med bilen den 20 augusti så får se då vad de gör
Eftersom när jag skulle lämna in bilen så fungerade allt så sa Volvo ÅF att de inte kunde bestämma om det var ett garantiärende och sa att hittas inget så måste jag betala felsökning på 2180kr.
Försökte tvinga fram felet (öppna passagerardörren några gånger) men lyckades inte så blev ingen felsökning då jag ville inte bekosta den.
Tror bara dörrkontakten bli lite lös när man öppnar dörren till Max flera gånger (vilket min sambo gör då hon har problem med ryggen). Ska rengöra kontakten i helgen och se om det löser problemet permanent men nu verkar det funka 99% av gångerna jag använder bilen och blir det fel så trycker jag lite på dörrkontakten och sensorn börjar fungera igen
av least
Be din ÅF att notera detta, då har du rapporterat felet i tid för att garanti ska gälla.
Dvs sen när den går sönder på samma vis, och du kan visa upp detta.

Du kan själv göra det genom att skicka ett mail till dem, då har du på papper så att säga.
Skriv även varför garanti inte kunde nyttjas enligt ditt inlägg ovan.

Äkta Roundup fixar det enkelt.... var sä[…]

Byta tändningslås

Du skall kunna byta låset mot ett nytt, l&ar[…]

Jag köpt hem Mcase-säkringar för […]

Volvo 945 STARTAR EJ

Startspärren klipper väl bara soppan? S&[…]