Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Marcusjj1 skrev:
snartdement skrev: sön 09 jun 2024, 12:48
berrabus skrev:Har samma problem på vår V70 2010. Låsknappen åker ner en liten bit men dörren låses inte.

Är det ngn som lyckats reparera sina låskistor eller är det enda att byta?

Är det samma låskista på alla V70 2008-2016?
Jag köpte 2 motorer på Ebay och bytte dessa i kistan för 2-3 år sedan, tror jag betalade 120kr för båda. Fungerar perfekt fortfarande. Problemet för mig var att jag var tvungen att låsa/låsa upp mellan 3-5ggr innan dörrarna låste.
Lite mer pill och mek men har man tid så är det inte dyrare än så. En popnit fick jag borra bort i kistan och ersätta men annars är det bara skruvande.

Skickat från min M2007J1SC via Tapatalk
Måste man kalibrera något i motorn? Jag bytte båda motorerna i en låskistan bak för ett år sedan men fick direkt problem med felkod att den inte visste om den var öppen eller stängd. Blinkande blinkers vid låsning försvann även om allt funkar som tänkt. Låset funkar än idag men fortfarande vet bilen inte om den är låst. .
Jag behövde inte göra något, inga felkoder.

Har haft isär höger bak och det är mkt prylar som kan hamna fel vid återmontering eller man kommer inte ihåg hur det satt...

Hur som helst, är fel motor jag har med fel dimension på "skruven" så var bara att plocka ihop igen :(

Sitter ju 2 st motorer där, skall man byta båda eller bara en av dem?
Lås.png
Lås.png (128.2 KiB) Visad 349 gånger
Funderade på att köpa hela låskistan istället. Samma artikel nr dvs 31253921 men ett annat nummer finns olika varianter 105, 106 och 107. Gissar att det är ngn uppdatering som är gjort mellan dem.
Ngn som vet vad det skiljer mellan dessa och jag som har en 105, kan jag montera en 107?
Lås.png
Lås.png (237.37 KiB) Visad 344 gånger
berrabus skrev:Har haft isär höger bak och det är mkt prylar som kan hamna fel vid återmontering eller man kommer inte ihåg hur det satt...

Hur som helst, är fel motor jag har med fel dimension på "skruven" så var bara att plocka ihop igen :(

Sitter ju 2 st motorer där, skall man byta båda eller bara en av dem?
Lås.png
Jag bytte bara den översta på bilden.
Renoverade även två andra som redan satt på bilen, allt fungerade smärtfritt.

Hej, jag har en vän som har en 2007 MOD V70 2[…]

meddelande

Försvinner de inte när du tar bort dem i[…]

Den stora annons-tråden

Ser ganska fin och fräsch ut för sina n&[…]

Byta till elstol VolvoS60-13?

Har en Volvo S60 -13 med skinnklädsel dä[…]