Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Traktorföraren
Hur är kvaliteten på Biltemas bromsok?
Själva klumpen i gjutjärn och kolven är nog inget problem men tänkte om det är så att dammskyddet i gummi är något som torkar och spricker sönder tidigare på deras ok?
Erfarenheter?
Användarvisningsbild
av MartinS
Dom är som vilka kinaok som helst. Inte hög kvalitet men jag har exempel på ok som går fortfarande efter 10+ år.
Användarvisningsbild
av lennarte
Jag har sedan drygt 10 år Lucas bromsok bak på min 745-a. Inköpta på Biltema, sitter ATE original. Inga problem än
Användarvisningsbild
av drlecter
Har beställt ok på carpart1 på slutet. Något billigare än biltema och verkar funka utmärkt.

Skickat från min SM-F926B via Tapatalk

av borstarmicke
Låter som de flesta är nöjda men min kollega köpte 2 st bak till sin 2004 V70 o efter ca 4 år tyckte han att dom var rätt risiga...

Sen rekommenderar jag att avstå från maxgear, inte biltema men tänkte att jag varnar ändå.

Köpte från Trodo och efter 9 månader började oket kärva, märkte då att dammskyddet var trasigt... :(

Bytte till fabriksrenoverat originalok från Winparts.

Fick tillbaka pengarna efter 3 månader efter en hel del mailkonversation där dom försökte lägga ansvaret på mig såklart...
av borstarmicke
Carparts1 hade ju RIKTIGT bra priser iaf! Fabrikat Esen som trodo, Autodoc mfl oxå säljer.

Undvik deras billiga bromsbelägg dock, köpte dom för några år sedan till en V70 2010:a och skrikigare/gnissligare har jag aldrig varit med om. Stod inte ut, köpte brembo, tysta o fina.
av Råraksätaren
Mitt bromsok från Biltema har fungerat felfritt sedan oktober 2018 på min V70 årsmodell 2005. Fem till sex år är ju en ganska kort tid, men ändå.

Jag kollade på ett gammalt Biltema kvitto och såg att jag byte till Biltema bromsok artikelnummer 66 50 75 på höger fram i oktober 2018 på min V70 årsmodell 2005.
Samtidigt så byte jag till Biltema bromsslang artikelnummer 66 387 och clipset artikelnummer 66 484.

Var kanske onödigt att byta ut den gamla Volvo original bromsslangen.
Tittade nyligen på originalbromsslangen från Volvo, som jag sparat och den såg fin ut.

Aha! Missuppfattade då.

Ska stå antingen 1031 eller 1041. Det senare[…]

Det tyder på att dina glidkolvsok spontan[…]

D6 vägrar starta

Hej ni som hade detta problem har ni hittat en l&o[…]