Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av xAx
Tror att jag lyckats lokalisera AC-läckan (dvs en av läckorna) till plastringen som sitter på änden av röret som går in i kompressorn. Plastringen sitter något snett och är deformerad/ ihoptryckt på ett ställe.

Se bild där pilen pekar på plastringen ifråga. Vet någon vad denna plastring kan tänkas heta och var det eventuellt går att köpa sådana ringar eller är det ny dvs begagnad slang på skroten som gäller?

Tacksam för svar.
Bilagor
AC slang_rör.jpg
AC slang_rör.jpg (43.75 KiB) Visad 788 gånger
av Jonas_latt
Om du inte får någon hjälp så har jag troligen en sån ring liggandes hemma. Om du kan vänta. När inte hemma förens imorgon kväll.
av xAx
Jonas_latt skrev: lör 27 jul 2024, 12:30 Om du inte får någon hjälp så har jag troligen en sån ring liggandes hemma. Om du kan vänta. När inte hemma förens imorgon kväll.
Tack för erbjudandet, Jonas! Har tyvärr redan beställt en slang från Bildelsbasen som är på väg. Efter att ha kollat i Skandix PDF-katalog är jag nu lite osäker på om det verkligen är rätt slang. Ber att få återkomma om du fortfarande är villig att sälja ringen.
av xAx
Jonas, jag börjar bli mer och mer övertygad om att jag beställt fel slang, så om du vill sälja ringen kan du kontakta mig på [email protected]

Det är ringen till slangen på högtrycksidan mellan kompressorn och kondensorn. Måste ha den senast onsdag. Jag swishar innan du skickar den med posten.

Fordonet är en V70 2.5T 2008 med motor B5254T6
Fel centerhögtalare?

Någon som kan bekräfta om det bara &aum[…]

Hej, jag har en vän som har en 2007 MOD V70 2[…]

meddelande

Försvinner de inte när du tar bort dem i[…]

Den stora annons-tråden

Ser ganska fin och fräsch ut för sina n&[…]