Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Min har dragits isär och separerats vid inre knuten, bälgen sprack och jag har ingen lust att försöka få ihop axeln så jag väntar på en ny från Trodo.

Går det att förhindra att oljan rinner ut när jag drar ur den inre delen som fortfarande sitter kvar i lådan?

Om man lyfter vänstersidan så högt som möjligt med garagedomkraften, borde det göra nån skillnad?

Har en kollega som bytte drivaxlar på sin 2001 V70 fast med manuell låda och det rann inte ut nån olja alls enl honom.

Nu är det väl ca hälften så mkt olja i en manuell men ändå...
Det rann i alla fall inte ut någon olja när jag demonterade drivaxlarna på en V70 -02 automat. Jag tror inte konstruktionen är "öppen" där. (Efter att ha demonterat drivaxlarna lyfte jag ur motor+låda. För att få plats så lutar man ju hela paketet kraftigt åt vänster. Det rann inte ur någon olja då heller.)
@Storfot, Tack för svaret, låter fint!

Fått bytt länkarmarna på båda sidor men när ny spindelled skulle monteras så ville den inte gå i ordentligt, lagt i frysen nu så får testa igen imorgon em.

Kör ändå med Lemförder som ser ut och är märkt exakt som den som satt original så gissar att de tillverkat åt Volvo.

Dock förblir ju frågan obesvarad om o[…]

Kan vara urtrampningslagret. Om dem inte är h[…]

Den sitter så den syns bakifrån, om […]

Vägmätare saknas

Aha, tack Spock, det förklarar det! Jag trodd[…]