- ons 24 jul 2024, 09:46
Påbörjade precis storservice på min relativt nyinköpta XC70 och upptäcker när jag lyfter upp att bakdäcken är snedslitna både på respektive in- och utsida. Det är ju märkligt, normalt är det ju antingen eller. Jag tänker att det kan va dåligt med luft i däcken men när jag kollar så är det inte så fasligt lågt, 2,4 bak (235/60 18”) (men det kanske ska vara myycket högre på dessa…). Slitaget ser fräscht ut, så jag tolkar det som att det inte är föregående ägare som kört med för lite luft en period.
Så då är frågan, finns det något typiskt jag ska titta på som skulle kunna vara anledningen till snedslitaget? Jag har fattat det som att främre staget på bakvagnen är typiskt, men när jag kände lite snabbt på dom så kändes som inte så fasansfullt dåliga
Så då är frågan, finns det något typiskt jag ska titta på som skulle kunna vara anledningen till snedslitaget? Jag har fattat det som att främre staget på bakvagnen är typiskt, men när jag kände lite snabbt på dom så kändes som inte så fasansfullt dåliga