Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Jag har kopplat extraljus på en v90 2021 åt en vän med xbb och canbus avkodare. tanken var att inte använda xbb då jag trodde man kunde ta signal från kontaktstycke bak. så extraljusen är nu kopplade på Canbus avkodare fram och backljusen är kopplade på xbb. Nu är det felkoder på blinkers och bakljus som inte går bort jag vill även tillägga att jag grejat med kontaktstycke bak för att hitta signal men det gick inte då det är en 2021. vart ska jag börja nu är frågan fick en kommentar på facebook att cem kan vara bränd😵💫 och att det kostar multum vad tror ni.

Kan det kanske kan vara canbusavkodaren som ger felkoder vet att alla bilar efter 18 har Canbus men vet att 2021 och framåt har annorlunda system så tänker om jag ska prova koppla bort den och köra allt på xbb
Att CEM är bränd är självklart en tänkbar orsak, dessa moduler är inte skyddade mot felkoppling eller överbelastning.
Vad säger felkoderna som du har läst ut, och fungerar blinkers och backljuset?
least skrev:Att CEM är bränd är självklart en tänkbar orsak, dessa moduler är inte skyddade mot felkoppling eller överbelastning.
Vad säger felkoderna som du har läst ut, och fungerar blinkers och backljuset?

Ska läsa ut felkoderna igen tog bara bort dom allt funkar
Framgår inte riktigt om ljuset fungerar även med extragrejorna inkopplade eller bara när de togs bort. Men gör det det och du ändå får felkod är uppenbarligen dina extra prylar antingen fel inkopplade eller fungerar de inte som det är tänkt.

Jag svarar på min egen fråga. Jag var […]

Fy Helskotta Satans Mög Men skam den som ger[…]

Fick 352.000kr för bilen. Den blev såld[…]

, så jag kan dra 300 kg mer jämfö[…]