EX30(24-), EX90 (25-) relaterade ämnen.

Moderator: Moderatorer

av Plattanibotten
leiwi skrev: mån 15 jul 2024, 09:04
Plattanibotten skrev:Skrapade?? Min bil är fullutrustad, vad menar du med skrapade @leiwi

Du har väl fått brevet från Volvo med allt som du får vänta på ,och kanske får om något år
Eh, visst, jag var den första att rapportera om det här. Du känns synnerligen negative till det hela vilket naturligtvis är okay. Men, efter att ha pratat med bekanta på Volvo, i Infotainmentgänget, känner jag mig synnerligen bekväm med att allt kommer, om inte enligt plan så bara med någon liten försening.
av Jmill
Min står också kvar på vecka 47. Men bör väl vara så att runt 46-47 kommer på samma båt från USA, lär ju inte skickas båtar dagligen men Volvo bilar.
av Plattanibotten
De leveransdatum som står på Volvos hemsida inkluderar 1-2 vecka som handlaren har för att kunna leverera bilen. Så, det är inte leveransdatum till köparen. Med andra ord är det troligt man kan få den några dagar tidigare. Av alla de bilar jag köpt hos min handlare (byter varje år) så får jag dessa alltid cirka en vecka innan. Leverans beror också på om handlaren skall göra några montage på bilen innan köparen skall få den.
av Kermit75
Bilen är inte färdig även på hårdvaru sidan….

” Volvos nya flaggskepp EX90 kommer att behöva byggas om efter att de första köparna fått bilen. Nu bekräftar Volvo att bilen behöver byta ut hårdvara. Något som kan kosta miljardbelopp.
– En del av det kommer att vara mjukvara, en del av det kommer att vara det hårdvara, säger vd Jim Rowan.

https://carup.se/volvo-bekraftar-behove ... e_vignette
Användarvisningsbild
av leiwi
Kermit75 skrev:Bilen är inte färdig även på hårdvaru sidan….

” Volvos nya flaggskepp EX90 kommer att behöva byggas om efter att de första köparna fått bilen. Nu bekräftar Volvo att bilen behöver byta ut hårdvara. Något som kan kosta miljardbelopp.
– En del av det kommer att vara mjukvara, en del av det kommer att vara det hårdvara, säger vd Jim Rowan.

Otroligt!!!
Jag känner mig nöjd att ha backat ur affären! Efter mer än ett år och ingen kunde svara på när bilen skulle levereras så tog mitt intresse slut!
Någon här på forumet tyckte jag var negativ, jag undrar hur man kan vara positiv när man väntat i flera år och ändå inte får den bilen man beställt
av Saabturbo95
Tror det beror lite på om det är tjänstebil eller köp.
Jag tänker att den blir en grymt go bil och att dom löser det inom kort. Men tycker så klart det är segt, men inte hela världen :-)
Användarvisningsbild
av volvoamatören
leiwi skrev: fre 19 jul 2024, 18:02
Kermit75 skrev:Bilen är inte färdig även på hårdvaru sidan….

Otroligt!!!
Jag känner mig nöjd att ha backat ur affären! Efter mer än ett år och ingen kunde svara på när bilen skulle levereras så tog mitt intresse slut!
Någon här på forumet tyckte jag var negativ, jag undrar hur man kan vara positiv när man väntat i flera år och ändå inte får den bilen man beställt
Finns ingen annan bil som passar mig, så det är bara att vänta. Har man väntat 2 år kan man väl vänta 6-9 månader till. Så tänker jag. 😀
Användarvisningsbild
av TommyP86
Det här är ju nästan xc90 spa all over? Det var ju inte speciellt annorlunda, eller?
Folk åkte ju gratis lånebilar i månader, om inte år innan de fick sin bil som de olyckligtvis bestyckat med skinnklädd bräda…
av aka06iah
Hej! Vad tror ni om kommande initial tillgång på EX90 när de första åken börjar komma ut på marknaden? Kommer det gå att få tag på en oerhört lätt begagnad EX90 typ runt årsskiftet?
  • 1
  • 21
  • 22
  • 23
  • 24
  • 25
  • 45

@klacken, @vjohnj : Tack båda! Drog ett var[…]

låg tomgång v70 04a

Sitter det inte tomgångsmotor/ventil på[…]

Fällbart framsäte?

Det går inte på min XC90 från […]