Moderator: Moderatorer

fjohan82 skrev:
robinb3rgsten skrev: tis 09 jul 2024, 22:41 Ok ja tror ju inte syra och kallavfettning bör göra så mkt skiten är ju mest från träd och liknande så de bör ju vara alkalisk som ska göra jobbet det är ju inte asfaltsprickar och flygrost på taketBild
Kör man med vagnen på vintern så finns det säkert ;-)
Jo de klart men att de kan finnas men med den dåliga värmen i vagnen så hade i alla fall inte jag tagit den på vintern, luftburen centralvärme räcker ju knappt kyliga sommarnätterBild i och för sig inte kört den på gasol för de är ju kärringen livrädd för Bild och hur som så känns de ju som merparten bör va sådant som alkalisk tar men vad vet jag vill ju bara ha de någorlunda rent i alla fall då åbäket ska säljas. Nån som behöver en hobby 720 med barnkammare med skitigt tak så jag slipper tvätta? Bild
Jallemet skrev:Fast och andra sidan kan väl alla få skruva, sen om någon lagar en annans bil har väl inte OKQ8 med att göra egentligen, dom tar bevisligen betalt.
Fast om någon står där dag ut och dag in så ska han nog hyra en egen lokal istället. Tanken är ju att det ska vara för tillfälliga arbeten. Sen tycker jag att det finns bättre sätt att styra det på än att dubbla timpenningen förstås.
Inte ett sh-t.... Är på "semesterresa med fru, svåger, hans sambo och en "gnisslande" V70 (Se annan tråd). Bott på ett privat B&B i ett ombyggt garage i en källarvåning i Trosa. Är betydligt bättre än det låter. Här finns allt som behövs + lite till (bastu, braskamin och tvättmaskin) men ingen spis (vi hade inte använt den ändå). Vilar lite (dom andra sover) och ska gå ner på stán senare och titta på bilar. Här är (varje torsdag i juli) veteranbilsträff nere i småbåtshamnen. Har redan sett några, en Ford Mustang (c:a -69 med den spetsiga fronten), en Ford (Hotrod) 3-fönsters utan motorhuvar, 3 st Saab 96 med "rund huv" (före -66) och när vi var på Tullgarns Slott, en kanonfin Volvo Duett. 2-färgad röd och vit (beige). Precis som farsans -56-a
Monterade dynamiska skärmblinkers på 850. Säljaren säger att dom är e-certifierade och godkända vid besiktningen, men bilprovningen säger att dom inte blir godkänd vid besiktningen.
IMG_0867.jpeg
IMG_0867.jpeg (2.99 MiB) Visad 6360 gånger
Intet mer än fotat körda 7000mil, kanske lite sedan december 2017 då den gick i trafik för första gången. Den (V60 D3 Classic) tidigare på körskola och gick väldigt sparsamt under pandemin. Vi har haft bilen lite mer än 3 år, vid köp bara c 2200mil. Enda trubbel utbytt höger drivaxel på Select garanti. Batteri bytt i vintras.
IMG_20240712_144459.jpg
IMG_20240712_144459.jpg (2.06 MiB) Visad 5616 gånger
Jag köpte en volvo v70 drive 2011 som stannat, fick byta fuelrail sensorn, så nu går den, och den fick ny olja o filter.
Kommer byta vxl olja och luft och kupefilter på den.

Härlig bil att köra iaf första nyare volvon jag äger, sista jag hade va en 245 så lite borde ha hänt
  • 1
  • 1871
  • 1872
  • 1873
  • 1874
  • 1875
  • 1912
Fällbart framsäte?

Intressant med pdf'en på bruksanvisningen.[…]

Startar ej, V90 D4 -17

Hur långt har bilen rullat? Har du läst[…]

B230F går fett