Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av perhall
Klart det går att sälja en 5-sits sen, blir en bra affär om man inte behöver 7-sits
av Malmstroem
Jag har en 5-sits. Med dubbel hundbur i bagaget är det rätt onödigt med 7-sits för oss. Har inte saknat de extra två sätena överhuvudtaget.

Visst kommer jag få mindre för min 5-sits när jag säljer den. Men jag tror att skillnaden kommer att vara mindre än hur mycket mer rabatt jag fick på den när jag köpte den ny. 5-sits är mindre attraktiva än 7-sits, och det återspeglas på priset. Det finns hyfsat gott om köpare av XC90 som inte har något större behov av 7-sits. Är priset rätt kan då många tänka sig 5-sits.
av SundanceKid
Jag har faktiskt aldrig sett nån åkandes längst bak i en Xc90.
Och jag har inte ens lyft och kollat om sätena verkligen finns där. (har 7-sits)
av Camelen
SundanceKid skrev:Jag har faktiskt aldrig sett nån åkandes längst bak i en Xc90.
Och jag har inte ens lyft och kollat om sätena verkligen finns där. (har 7-sits)
Då har du inte sett oss, vi har oftast 6 säten uppe (plats 7 tar hunden upp). Alltid någon kompis till barnen som skall med och då behövs ett extra säte (har 3 barn). På långtur är det bra att ett av barnen kan sitta längt bak....blir minst tjafs då :-)
av SundanceKid
Camelen skrev:
SundanceKid skrev:Jag har faktiskt aldrig sett nån åkandes längst bak i en Xc90.
Då har du inte sett oss, vi har oftast 6 säten uppe (plats 7 tar hunden upp). Alltid någon kompis till barnen som skall med och då behövs ett extra säte (har 3 barn). På långtur är det bra att ett av barnen kan sitta längt bak....blir minst tjafs då :-)
Vi har också 3 barn och XC90 är verkligen grym familjebil. Kommer från 2st v90 innan och de känns verkligen för små när man ska till fjällen osv.

Det säljs i princip inga fyrhjulsdrivna diese[…]

, så jag kan dra 300 kg mer jämfö[…]

Jag hade detta meddelandet på min 2014 V70 t[…]

Så här i efterhand hade jag aldrig k&ou[…]