Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Det är ju bara den vanliga, och den gäller bara mot genomrostning, den här garantin är ju utöver det och gäller för dörra 4år och skärmar 10år och bedöms från fall till fall, man mäter lacktjockleken, river ut innerskärmarna och kontrollerar närmare hur det har uppstått.
Det var den infon jag fick av skadeverkstan här, men jag misstänker att denna info tolkas olika runt om i landet. Då jag först ringde och tog upp ärendet sa killen jag pratade med då att han skulle skicka en länk så skulle jag fota skadorna och skicka in dom. Tycket det lät märkligt, men jag gjorde det iaf, tog 20 min sedan blev jag uppring av en annan person som frågade om det var "XXXXX" jag pratat med, precis sa jag. Då förstår jag sa han, du måste boka en tid för det ska gås igenom grundligt, tar ca 30min iom att innerskärmar måste demonteras och vi ska mäta lacktjockleken.

Likaså att det ska dokumenteras på serviceprotokolet, sedsan ett antal år tillbaka rostskador, har ni någonsin sett det under övriga upplysningar på protokollet? jag har då aldrig .
Jag var på Ahlbergs bil med min -17 i onsdags för att visa lacksläpp och rost på vänster framskärm. Idag fredag ringde skadeteknikern och sa att volvo tar det på garantin. De tar hem och lackar en skärm och byter över dagen onsdag kommande vecka. :-)
Blue skrev: fre 05 jul 2024, 16:40 Jag var på Ahlbergs bil med min -17 i onsdags för att visa lacksläpp och rost på vänster framskärm. Idag fredag ringde skadeteknikern och sa att volvo tar det på garantin. De tar hem och lackar en skärm och byter över dagen onsdag kommande vecka. :-)
Vad skönt! hoppas fler som äger XC60 här på forumet gör detta och hoppas på goodwill.
Blue skrev:Jag var på Ahlbergs bil med min -17 i onsdags för att visa lacksläpp och rost på vänster framskärm. Idag fredag ringde skadeteknikern och sa att volvo tar det på garantin. De tar hem och lackar en skärm och byter över dagen onsdag kommande vecka. :-)
Har de övriga klarat sig? fram och bak?
Idag ringde de från skadeverkstan, ska in med bilen om ca 1mån och byta höger framskärm samt de där kuddarna som blir full i vatten på båda sidor.
mange69 skrev:Fick min XC60 MY-14 fixad med 2 nya framskärmar i förra veckan. Det är förlängt till 12 års rostskyddsgaranti.
´
Volvo ÅF byter/lackar dom på uppdrag av Volvos centrala Goodwill inte på rostskyddsgarantin som redan är 12år, den täcker genomrostning ifrån insidan.
Högt motorljud

Lite högre iom ingen isolering i huven men m[…]

Du skriver B230. Är det en A eller K och den […]

745 -88B med 16V motorn. IF Skadeförsäk[…]

Jag har Steg 4 i min V70 D4 AWD 2015. Om du vill h[…]