Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av MartinS
Bra att du verkar ha hittat något, bra jobbat!

Skandix-del är också noname. På deras delar står det bara om det är "genuine", alltså originaldel, annars tår det inget. Jag hade köpt på skruvat och flyttat över hjulet om det inte satt ett känt hjul på delen när du får den.

Skandix är för övrigt riktigt bra, dom har en hel del artiklar som utgått hos Volvo. Men dyr frakt....
av atteatte
Tack för hjälpen att bolla, och förslag på återförsäljare jag ska minnas till senare.
Har aldrig gått så djupt som att plocka bort kamrem på en bil förr, det och bromsar är något som var utanför min comfort zone fram tills bara nåt år sen, efter över 10 år av att köra brukis och fixa allt annat själv.
När folk omkring en köper bil på lease kliar det bara mer i fingrarna på en annan :-D

Blir nog till att beställa på Skruvat och hoppas på det bästa då. Får göra en liten blänkare här hur det gått sen.

Det var lite större skillnad än jag tänkte mig att köra fin Volvo jämfört med mina brukis-folkvagnar jag kört hittills. Tar emot lite mer att skruva dit vad för del som helst där det är kritiskt på en bil som faktiskt är värd pengar :-D
Volvo on call och GSM

Pratade med Volvo om det och de låter inte[…]

Jag har ett liknande problem, min lucka gå[…]

verkar vara fastlödd till srs lampan. Se bil[…]

Hjullager

Hej, ska byta hjullager bak på min V70n AWD […]