Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Jefe
4.200kr installerat och klart vill Volvo ha
för att göra det till min XC60 MY20.

Inte så blodigt så det blir nog en
installation i samband med service i höst.
Ja det får i sammanhanget anses överkomligt, merparten är förmodligen arbetskostnad men nivån på den är en annan diskussion.
Användarvisningsbild
av Jefe
fjohan82 skrev:Ja det får i sammanhanget anses överkomligt, merparten är förmodligen arbetskostnad men nivån på den är en annan diskussion.
Arbetskostnaden låg faktiskt "bara" på 1.170kr vilket jag måste anse är billigt på en auktoriserad Volvo verkstad :-)
Jefe skrev: mån 01 jul 2024, 10:48
fjohan82 skrev:Ja det får i sammanhanget anses överkomligt, merparten är förmodligen arbetskostnad men nivån på den är en annan diskussion.
Arbetskostnaden låg faktiskt "bara" på 1.170kr vilket jag måste anse är billigt på en auktoriserad Volvo verkstad :-)
Asså, ja jag hade nog gissat på det dubbla. :-)
av III
Hm, då kostar delarna ca 3000 pengar. Saknad funktion men mycket pengar. Hade hoppats på en tusenlapp lägre pris på delarna för montera själv verkar inte svårt.
Får nog vänta in omdöme från er som monterat och se om det funkar bra.
Ja, det är tramsigt dyrt, det håller jag med om.
Men det fungerar bra, kan jag konstatera, efter att ha provspolat. Bra fart i spolningen på kameran.

Så här blir det.
APR38857.JPG
APR38857.JPG (512.14 KiB) Visad 4117 gånger
Hög framvagn biltema

Är det inte rätt typiskt Biltema, deras […]

Håll bara ett öga på att kanten a[…]

En multirib (eller flerspårs-) rem är j[…]

OM RYSSEN KOMMER

Jag anar vilka som ligger bakom senaste tidens att[…]