Moderator: Moderatorer

Lövet skrev: lör 29 jun 2024, 19:31 Tyvärr används gds hallar numera tydligen mycket som svartverkstäder och mackägarna börjar bli ganska trötta på det. Skvaller från OKQ8 på min ort…
Ja det förvånar mig inte, tyvärr...
Daniel78 skrev:
Första stället hade ingen rullvagn som man tappar ur oljan över.
Jag köpte nyss en sådan:
IMG_0671.jpeg
Sen åkte min fru till ÅVC och jag bad henne att återvinna oljan samtidigt. Det gjorde hon men tyvärr inklusive spilloljadunken. :x
Den kan nog vara bra men ser jobbigt ut att balansera med när bilen är upphissad till max på en pelarlyft.
Trist att hallarna blir überdyra förstås men det borde ju gå att införa restriktioner, endast medlemmar och x-antal timmar per kvartal.

På "mina" mackar får man hämta ut nyckel till liftarna, så det går att bokföra.

Fast och andra sidan kan väl alla få skruva, sen om någon lagar en annans bil har väl inte OKQ8 med att göra egentligen, dom tar bevisligen betalt.

Ja,nu vet jag inte vad jag ska tycka, för mig brukar det landa på 700:- med hallhyra och materiel när jag gör min 1000mila service, lär ju bli det dubbla framöver då.

Bytt olja i bilen.
Hittade en hall som hade "alla rätt" men priset verkar vara samma höga oavsett ställe. Bara att betala och se glad ut så den klarar semesterns äventyr. :-)
@Editdriver, Så stört fin den är, bra med alla de fia detaljerna som gör helheten :-)
Ps: Vad är det för en flagga i bakgrunden på andra bilden?

@fjohan82, Ja det ligger inget kul i de pengarna men nu mår den väl bra med nytt blod i ådrorna. Gjorde det en fri dag i vårt garage under bostadsrätterna en förmiddag, blev väl 70kr eller så om man räknar hinken som förbrukningsvara då jag kastade den efteråt :) viewtopic.php?f=88&t=71440&start=18630

Tvättade kärran för 1.5 vecka sedan och sen har den stått i garaget så idag fick den stå på laddning och ett lager "rosa sås" på lack och fälgar så nu är den glad på mig åter igen :)
Micce1980 skrev:Ps: Vad är det för en flagga i bakgrunden på andra bilden?
Blev intresserad av den och sökte på det. Verkar inte vara någon "officiell" flagga. Hittade en liknande som halsduk/sjal som representerar kvinnor.
51PBe-QnhDL._AC_SL1500_.jpg
51PBe-QnhDL._AC_SL1500_.jpg (31.81 KiB) Visad 2955 gånger
lennarte skrev: mån 01 jul 2024, 07:01
Micce1980 skrev:Ps: Vad är det för en flagga i bakgrunden på andra bilden?
Blev intresserad av den och sökte på det. Verkar inte vara någon "officiell" flagga. Hittade en liknande som halsduk/sjal som representerar kvinnor.
51PBe-QnhDL._AC_SL1500_.jpg
Det ser ut som en flagga för Bohuslän på bild två. :-)
Micce1980 skrev: sön 30 jun 2024, 22:01 @fjohan82, Ja det ligger inget kul i de pengarna men nu mår den väl bra med nytt blod i ådrorna. Gjorde det en fri dag i vårt garage under bostadsrätterna en förmiddag, blev väl 70kr eller så om man räknar hinken som förbrukningsvara då jag kastade den efteråt :) viewtopic.php?f=88&t=71440&start=18630

Tvättade kärran för 1.5 vecka sedan och sen har den stått i garaget så idag fick den stå på laddning och ett lager "rosa sås" på lack och fälgar så nu är den glad på mig åter igen :)
Skulle jag göra på samma sätt skulle jag ha värk under halva semestern som börjar på fredag, jag är ingen cirkusakrobat. ;-)
Sen är din bil lite högre vilket underlättar med hinkar och momentnycklar...

Tvättade av hasplåten också, det samlas en hel del skit och grus där.

Flagga: https://sv.m.wikipedia.org/wiki/Bohusl%C3%A4ns_flagga ;-)
  • 1
  • 1867
  • 1868
  • 1869
  • 1870
  • 1871
  • 1912
Drivaxel xc90 sport.

Hej, har tidigare haft en v50 med sportchassi och […]

Använder Milenco Aero till XC40. Tror att de[…]

Som titeln lyder, Köpa v60 "VEA" mo[…]

Jag skulle inte råda någon att inte ko[…]