Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Nikeman
Hej!
Min bror har havererat sin motor till elbakluckan. Jag hittar inte en endaste sådan på någon bilskrot i Sverige för tillfället. Finns nya hos V-parts för typ 8500kr och hos Volvo för strax över 10 000kr...

Någon som vet var det går att hitta? Någon som vet någon bilskrot som kan ha på lager? Eller andra tips på hur man löser detta förutom att beställa en ny? :)
av UnleashFusion
Nikeman skrev: lör 29 jun 2024, 09:29 Hej!
Min bror har havererat sin motor till elbakluckan. Jag hittar inte en endaste sådan på någon bilskrot i Sverige för tillfället. Finns nya hos V-parts för typ 8500kr och hos Volvo för strax över 10 000kr...

Någon som vet var det går att hitta? Någon som vet någon bilskrot som kan ha på lager? Eller andra tips på hur man löser detta förutom att beställa en ny? :)
Om det inte listas i t.ex Laga & Bildelsbasen är chansen ganska lågt. Då det var en "tillval" förutom kanske i slutet av MY16-classic men hur många av dom har skrotats. Finns att köpa från USA men då ligger priset runt ~6000-6500kr sen vad tull kostar en annan kostnad. Känns som Vpart är nog simpla vägen, samt har du garanti om det skulle bli något strul.
Ryckig växellåda

Hej Har ett litet problem med min v70 d3 frå[…]

Acproblem Volvo 940 -98

Kompressorm går (gick) igång fö[…]

Detta har jag hört på andra ställe[…]

230fk går snålt

Skulle tro det är 984 box jag har