- ons 19 jun 2024, 20:48
Finns tydligen något problem med nya mjukvara som lägga vid service som gör att bilen kan visa ”bilen används” i appen fast den är låst.
Köpte min V90 D4 AWD 2020 i måndags och fungerade i ca 1 dag som vanligt. Men sedan igår kväll så står det ”bilen används”
Fick detta av kundtjänst:
”Det senaste dagarna har vi uppmärksammat att flera kunder upplever liknade problem i Volvo Cars-appen. Vi har efter en undersökning identifierat att det finns ett programfel i
mjukvaruuppdateringen, som
ingår i Volvo Originalservicen och konstaterat att detta ligger bakom störningen.
Samtliga av våra Volvoverkstäder
har fått tillgång till en ny mjukvaruuppdatering. Denna
uppdatering löser problemet med att Volvo Cars-appen felaktig indikerar "bilen används"
Din personliga servicetekniker hjälper dig att hitta en tid för
installation av den nya uppdateringen.”
Hon kunde inte svara på om det skulle vara kostnadsfritt men låter konstigt att de ska ta betalt för detta. Speciellt jag som köpte bilen i måndags
Ska dit för att installera CarPlay på måndag så ska fråga om de har fått någon uppdatering.
Är det några fler som har samma problem ?
Köpte min V90 D4 AWD 2020 i måndags och fungerade i ca 1 dag som vanligt. Men sedan igår kväll så står det ”bilen används”
Fick detta av kundtjänst:
”Det senaste dagarna har vi uppmärksammat att flera kunder upplever liknade problem i Volvo Cars-appen. Vi har efter en undersökning identifierat att det finns ett programfel i
mjukvaruuppdateringen, som
ingår i Volvo Originalservicen och konstaterat att detta ligger bakom störningen.
Samtliga av våra Volvoverkstäder
har fått tillgång till en ny mjukvaruuppdatering. Denna
uppdatering löser problemet med att Volvo Cars-appen felaktig indikerar "bilen används"
Din personliga servicetekniker hjälper dig att hitta en tid för
installation av den nya uppdateringen.”
Hon kunde inte svara på om det skulle vara kostnadsfritt men låter konstigt att de ska ta betalt för detta. Speciellt jag som köpte bilen i måndags

Ska dit för att installera CarPlay på måndag så ska fråga om de har fått någon uppdatering.
Är det några fler som har samma problem ?
Senast redigerad av 1 Dejan195, redigerad totalt 0 gånger.