Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av 1william
Hej, jag har en volvo 850 som inte vill bete sig. Den går hyfsat när det är kallt ute och jätte jätte dåligt när det är varmt. Den går knappast att köra upp från uppfarten. Den har även förlorat mycket kraft. Den dör även ibland när man trycker in kopplingen eller stannar. Jag har bytt fördelarlock och fördelar arm, men till ingen lycka. Jag vet inte vad jag ska kolla efter så ge mig gärna råd.
Användarvisningsbild
av Daniel78
Går den bättre när du koppla från luftmassemätaren? (Eller lufttempgivare Fenix 5.2)

Edit—/ Tror att din 95an har fortfarande blinkboxen vid högre strålkastaren under huven. Finns felkoder?
av 1william
Hej, nej jag har ingen luftmassemätare vid insuget. Jättekonstigt, men den har ju gått bra utan den hur länge som helst. Ja 95an har blinkbox, har inte gett mig på den än. Blinkboxen har kablar lösa också, så vet ej om den funkar.
Användarvisningsbild
av Daniel78
Ingen LMM? Är hålet öppet på insuget? Om styrenheten saknar signalen från LMM går bilen på ett slags nödprogramm. Lösa kabel på blinkboxen? Det bruka sitta 2 kontakter under blinkboxarna A och B som matar enheten. En kabel sitter ensam framför blinkboxen röd/grön. Den går till startmotorn och används för att testa den. En kort kabel sitter på Uttaget A. Den skulle ha ett kontaktstycke man kan trycka in i blinkboxarna.

Dags att blinka ut felkoder. Sätt kabeln i hålet A2 slå på tändningen och tryck 1sek på knappen på blinkboxen. Skrev ner alla felkoder.

Mvh Danne

Bild internet

Bild[/img]
Bilagor
IMG_0590.jpeg
IMG_0590.jpeg (67.8 KiB) Visad 729 gånger
Start stopp

Ja,det gör den..

Förstår dig. Helt outstanding bil, den […]

Ger fel i expansionsventil eller reglerventil n&ar[…]

Hej, mina säkerhetsinställningar till&ar[…]