Moderator: Moderatorer

@fjohan82, Vi skämmer bort våra kärror :) Men ja, det är väl sällan fel att ha bra olja i den så förhoppningsvis mår den riktigt bra
Lövet skrev:
Micce1980 skrev:Upptäckte att man tydligen kan avskriva sig från att Transportstyrelsen lämnar ut ens uppgifter i reklamsyfte https://www.transportstyrelsen.se/sv/va ... klamsparr/ Får väl hoppas att det går fram för det är stört mycket som kommer när det drar ihop sig inför besiktning och har en riktigt bra SBP runt hörnet här dessutom :-)
Bra tips! Gjorde det precis. Framförallt vid ägarbyte blir man ju dränkt i allsköns reklam om assistanstjänster.
Avsade mig precis här på Nix och Spar med. Frågan är om det blockar mäklarreklam som kommer varje vecka om vad de sålt i området... Får undersöka för det är stört mycket tycker jag :)

https://www.hallakonsument.se/konsument ... ad-reklam/
Micce1980 skrev: mån 24 jun 2024, 11:19 @fjohan82, Vi skämmer bort våra kärror :) Men ja, det är väl sällan fel att ha bra olja i den så förhoppningsvis mår den riktigt bra
Ja vi gör nog det :-)
Dom säger att det kan vara backar i Finnmarks fylke (så maskinen måste slita lite extra) så lika bra att fixa det som kan fixas innan...
kievY skrev: mån 24 jun 2024, 13:32 Nyss tvättat och dammsugit den, imorgon bär det av mot Österrike för F1 och efter det vidare mot Kroatien :-) Skönt med en ren bil inför resan.
Najs! Trevlig resa :-)
@kievY, Skoj värre! Då drar ni er öster ut, sett att det snöat på några pass i västra alperna nu i dagarna precis :-D

.
IMG_1715.jpeg
IMG_1715.jpeg (532.27 KiB) Visad 1948 gånger
Snö nu måste ju vara mindre vanligt?

Själv har man sålt bilen, och har gjort första månaden i en P2 long range förmånsbil.
Så billös på pappret, det var länge sen
Glor lite allmänt efter nåt att fylla tomrummet med, men det är tunt med intressanta bilar…
Tänkte bytt olja idag på en OKQ8-mack, men var det inte det ena så var det bevisligen det andra...

Första stället hade ingen rullvagn som man tappar ur oljan över.
På andra stället kunde ingen av lyftarna hissa min bil mer än 10-15 cm, de skulle klara 2000 kg men så mycket skräp har jag inte i bilen.
Tredje stället hade stängt av liftarna, oklart varför men kan man väl gissa utebliven besiktning eller liknande. Det var iaf. avspärrat med band och infolappar.
När jag kom till fjärde stället sa de att de hade höjt startavgiften från ca 60kr till ca 220kr. Till det kommer drygt 3kr/minut. Tack men nej tack.
Nu började jag bli ganska uppgiven men körde till ett femte ställe på vägen hem. Där hade de inte heller någon vagn som man ställer under bilen och ventilationen verkade vara trasig. Det var enormt fuktigt och dimmigt i hela hallen, så vill man inte jobba.

Vad kan man dra för slutsats? Möjligen att OKQ8-mackarnas GDS-hallar börjar bli ganska slitna av allt användande och bristande underhåll.

Imorgon åker jag tillbaka till ställe nummer 1 och använder mig ave en hink som man kan tömma oljan i.
Nya tider råder i dessa hallar...
Tyvärr används gds hallar numera tydligen mycket som svartverkstäder och mackägarna börjar bli ganska trötta på det. Skvaller från OKQ8 på min ort…
Första stället hade ingen rullvagn som man tappar ur oljan över.
Jag köpte nyss en sådan:
IMG_0671.jpeg
IMG_0671.jpeg (284.92 KiB) Visad 1596 gånger
Sen åkte min fru till ÅVC och jag bad henne att återvinna oljan samtidigt. Det gjorde hon men tyvärr inklusive spilloljadunken. :x
  • 1
  • 1866
  • 1867
  • 1868
  • 1869
  • 1870
  • 1912

Nytt försök med bromsarna idag. Riktigt […]

Försökte mig på en bromsservice (t[…]

Hej Vad krävs för att montera 2005 face[…]

Inte en chans. Ända gången det ä[…]