Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

av martinu
Hej har en volvo 745 glt -90 som går ojämt på tomgången när jag precis har startat den när det är kallt. vad kan felet vara??

tacksam för svar=)
Användarvisningsbild
av Pliind
Mjadu.. min gör också så utan motorvärmare.. fast enbart i en minut sen lägger han sig på vanliga tomgången igen. Men detta är när jag startar bilen å sen går runt och skrapar rutor.. om jag sätter mig i bilen direkt utan att ha haft motorvärmare så hackar han i början men sen blir han bättre! MEN har du kollat glykolen? :P min har inte haft nå mer ryckningar sen jag fyllde på med konsentrerad glykol.
av Hemulen
Hej. BRRRR......Hur kallt menar du? Tror som Sweeman att det är normalt i och med att systemet fetar på rejält och så tar det en stund innan överskottet är förbrännt.
av martinu
okej tack för hjälpen
av Kena
martinu skrev:Hej har en volvo 745 glt -90 som går ojämt på tomgången när jag precis har startat den när det är kallt. vad kan felet vara??

tacksam för svar=)
Verkar som vissa bilar gör så när de stått med mv:n på eller ibland när de är varma och stått med motorn avstängd ett tag.
Kan kanske vara kallstartventilen som droppar åxå?
Användarvisningsbild
av marasp
Passar på att få lite ledtrådar...
Min sambos 745-90 går så illa när det är kallt mest när motorvärmaren använts.
Som jag tyckte hon skulle montera :oops:
misständer går inte rent...
Den svarar inte på gaspådrag men om man frikopplar så går det att varva upp så det verkar behövas belastning för att den ska gå illa :???:
igår automat tvättade hon den och då gick den med illa ett tag...
Några tips??
Användarvisningsbild
av Lazydogmic
"Går illa vid belastning", de kan vara en dålig tändkabel el tändstift.
Mät motsåndet i kablarna, ska vara några kilo-ohm men absolut inte avbrott.
Ladd problem Volvo 760

Då tror jag inte du mäter rätt, du[…]

Hej ! Lägg in en liten karta från te.x […]

Nya skärmarna

Haha.. Hur dina skärmar ser ut i din bil efte[…]

Att bara öppna funkar inte, den behöve[…]