Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av sicnarf
Jag har en V70 av 2001 års modell. Min spolarpump till framrutan gick sönder för 2 veckor sedan. Jag har besiktning snart så jag tänkte fixa det idag. Jag tog loss fronten och då ser jag att det är 2 pumpar som sitter i behållaren. Antagligen en till framrutan och en till bakrutan. Min spolare till bakrutan är trasig sedan länge men den har jag aldrig tänkt på. Någon som vet vilken pump går till framrutan för den måste jag byta för besiktningen. Om jag står framför behållaren är det den närmast mig som går till framrutan eller är det den bakre pumpen som går till framrutan? Jag försökte följa slangarna men de bara försvinner under. Någon som vet? Jag har bara köpt en pump då alla skriver bara om en pump på dessa. Bakrutepumpen är jag inte intresserad av att byta.
av klacken
Om du redan har ny pump så sätt i kontakten från ena och testa spola så hör du om den går
av sicnarf
Wow! Vad du är listig! Jag tänkte aldrig så långt, alltså. Du är ett geni, klacken.
Jag ville inte tömma behållaren och göra jobbet 2 gånger ifall jag valde fel pump första gången.
Nu kan jag testa kontakten innan jag sätter pumpen i behållaren och fylla på med spolarvatten.

Fick ett litet paket idag med roliga dela :-D v&[…]

Dock förblir ju frågan obesvarad om […]

Golvbelysning lyser ej!!!

Problem löst, dimbart ljus tänds vid m&o[…]

Kan vara urtrampningslagret. Om dem inte är h[…]