Moderator: Moderatorer

fjohan82 skrev:
kievY skrev: tis 18 jun 2024, 08:55 @fjohan82, Vart bär det av? :-)

Har själv annars beställt/köpt Vignetter som behövs... ska gå igenom bilen i helgen med alla vätskor, lufttryck och västar/first aid så allt ligger lättillgängligt.
Tanken är att åka till Nordkap och Kilpisjärvi (där man kan åka båt mot Treriksröset), men vi får se hur det går... :-)

Jag har harvat på kontinenten (med besök i allt från Irland till Gibraltar till Grekland till Ukraina) i över 10 år så det kan ju vara roligt att se något annat nu.
Ok, trevligt! Ja här blir det ner mot kontinenten, får hoppas på bra väder :-D
kievY skrev: tis 18 jun 2024, 15:54
fjohan82 skrev:
kievY skrev: tis 18 jun 2024, 08:55 @fjohan82, Vart bär det av? :-)

Har själv annars beställt/köpt Vignetter som behövs... ska gå igenom bilen i helgen med alla vätskor, lufttryck och västar/first aid så allt ligger lättillgängligt.
Tanken är att åka till Nordkap och Kilpisjärvi (där man kan åka båt mot Treriksröset), men vi får se hur det går... :-)

Jag har harvat på kontinenten (med besök i allt från Irland till Gibraltar till Grekland till Ukraina) i över 10 år så det kan ju vara roligt att se något annat nu.
Ok, trevligt! Ja här blir det ner mot kontinenten, får hoppas på bra väder :-D
Ja det blir nog bra åt båda håll får man hoppas :-)
Bytt stötdämpare bak. Nu Bilstien. Får hoppas dom håller bättre än Monroe som suttit i bara 2 år och har känts dåliga i 1,5 år, var alltså bra i ett halvår.

En orsak att dom höll så dåligt kan ha varit stora påfrestningar längs väg 99 mellan Haparanda och Karesuando. Var tvungen att stå på lite för att inte missa båten i Kilpisjärvi (som det talas om ovan). Och bitvis var det ganska tvära bulor, om jag minns rätt, främst från Pajala och norrut där vägen blir smalare innan Kaunisvaara.
GustavE skrev: ons 19 jun 2024, 16:28 Bytt stötdämpare bak. Nu Bilstien. Får hoppas dom håller bättre än Monroe som suttit i bara 2 år och har känts dåliga i 1,5 år, var alltså bra i ett halvår.

En orsak att dom höll så dåligt kan ha varit stora påfrestningar längs väg 99 mellan Haparanda och Karesuando. Var tvungen att stå på lite för att inte missa båten i Kilpisjärvi (som det talas om ovan). Och bitvis var det ganska tvära bulor, om jag minns rätt, främst från Pajala och norrut där vägen blir smalare innan Kaunisvaara.
Den där vägen har jag kört vintertid, då är dessa ojämnheter å ena sidan mer utjämnade av snön.
Å andra sidan ser man inte var de mindre utjämnade gruppen finns... :-/ :-)
Hur som lämnar den vägen en hel del övrigt att önska.
Bytte olja idag, det var faktiskt 2 år sedan sist Bild, men då har den inte rullat många mil heller. Fick bli Shell Turbodieselolja 15w-40, men då blir det ju aldrig kallare än +20c här heller Bild
PXL_20240620_093123481.jpg
PXL_20240620_093123481.jpg (97.61 KiB) Visad 1118 gånger
Vet inte om det är rätt del av forumet, men testar:

Jag har ställt av min V90, som skall tas över av min brorsa som köpt den.
Den kommer att stå stilla tills kanske September i höst.
Något särskilt man behöver tänka på?
Bör man starta den lite då och då?
Plocka ur batteriet?
Kan ju inte köra runt med den då och då iom att den är avställd.
Swehiort skrev: tor 20 jun 2024, 17:23 Vet inte om det är rätt del av forumet, men testar:

Plocka ur batteriet?
Finns en tråd du kan snabbläsa: viewtopic.php?t=162652
UnleashFusion skrev:
Swehiort skrev: tor 20 jun 2024, 17:23 Vet inte om det är rätt del av forumet, men testar:

Plocka ur batteriet?
Finns en tråd du kan snabbläsa: viewtopic.php?t=162652
Snyggt! Precis vad jag var ute efter. Vi pratar om 3 månader från idag så kanske inget man behöver vara sömnlös över :-)
  • 1
  • 1864
  • 1865
  • 1866
  • 1867
  • 1868
  • 1912

Vart på service idag och ska tillbaks om tv&[…]

Det där beror nog helt på box. Jag har […]

Lossa dörrhandtag volvo v70 2013

Ingen som kan ge en hint? Har googlat, kollat, l[…]

Huven indikerar öppen