Bilstereo, DVD, GPS mm...Tips och trix…ej modellspecifik

Moderator: Moderatorer

Jag gömde USB kontakten i handsfacket, man kan ladda telefonen via den men om man ska uppdatera boxen så kopplar man in ett USB minne där. Resten av boxen ligger under mattan under passagerare fötterna.
Hallå!

Monteringen gjordes för tre kvällar sen. Den gick bra till slut. Det var bra trångt bakom stereon med kablage, men gick till slut.
Dock har jag problem med CarPlay delen. Får ofta anslutningsproblem när jag varit inne och handlat eller bara gjort kort ärende. Då vill den oftast inte ansluta igen.
Tyckte även att ljudet var dåligt, inte minst med samtal, men där har jag mailat med Mike på Kremersino som har svar, så nu kör jag ljud ut från telefonens blåtand til bilen, så jag ställer in bluetooth som ljudkälla. Då blev det helt annorlunda.
Det jag inte listat ut är GPS ljudet från Waze, känns som att när jag lyssnar på Spotify, och tal från GPS ska gå in, så sänks allt och man hör rösten, men är lite "obalans" i ljudnivåerna.
Den har jag inte luskat ut än.

Så summering av det, allt gick ok till slut, trångt som sagt, nu är det mest intrimning. Funderar bara på hur jag ska få en stabil CarPlay anslutning.
Kör du med kabel eller trådlös CarPlay?

/M
Hallå!

Haft lite anslutningsproblem, men idag när jag var på ärenden på förmiddagen så funka allt kanon.
När jag skulle ta hunden på promenad i Hisingsparken (kör till en parkering) så svartna skärmen när jag var nästan framme.
Parkerar och tänker att det var någon glitch kanske.
Kommer tillbaka 50 min senare, startar upp. Det kommer igång, för att 30 sek senare dö igen.
Då börjar bilen som ett flipperspel, varnar för motorproblem, bromsproblem. Stannar snabbt, startar om bilen.
Varning för Airbag som behöver ses över.
Så nu åker boxen ut. Måndagsexemplar kanske?
Vågar inte chansa, ska på bilsemester och vill inte ha en felande bil.
Något du varit med om kievY?

/M
Faktiskt ingenting jag känner igen, har själv varit på bilsemester i Kroatien och kört länge med Google Maps samt waze. Även när bilen stått ute en hel dag i värmen så fungerade boxen utan problem. Dock händer det att skärmen kan bli svart när den ska koppla upp till Carplay. Brukar behöva hålla in exit för att återgå till Volvo sensus, sen tillbaka till carplay. Kör trådlöst. Kanske glapp kontakt eller att du klämmer någon jordkabel som gör att du får felmeddelande? Har varit skönt att ha Carplay, men her kört med Volvos navigation i bakgrunden fall i fall. Dels att man kan skicka destination innan avfärd.
Jag köpte ett kit från Kremering med tuschpanel och backkamera för en dryg månad sedan. Det var lite svettigt att installera det i min XC70 -14 (ej connect) då jag aldrig tagit av en panel i en bil tidigare. I stort gick det hela smidigt men väldigt trångt att få tillbaka displayen. Tror XC60 har mer plats än en XC70. Backkameran tog nog längre tid att få på plats än själva CarPlay delen.
Jag hade dock ett problem precis efter jag installerat CarPlay delen. När jag väl satte igång tändningen så var det flertalet saker som inte fungerade och jag blev rätt svettig.
Efter funderat igenom det hela började jag rycka ur relevanta säkringar under handsfacket och fick tillbaka alla funktioner igen. Tror jag kom fram till att den stora 40A säkringen, som är relevant för stereon, var det som gjorde tricket. Detta har hänt en gång till sen dess men det var i samband med installationen av backkameran. Att koppla loss batteriet borde ha samma funktion.
Sen dess har allt funkat bra.
Jag lyckades dock spräcka touchskärmen när jag klistrade dit den. Men jag får skylla mig själv, även om den inte är lite känslig i installationsögonblicket så tror jag den kommer hålla när den väl är på plats. Ska beställa en ny så småningom.
Jag drog fram USBn så den kommer ut ur underkanten på panelen på förarsidan. Jag kör gärna trådat då jag upplever att systemet reagerar snabbare samt att mobilen blir laddad samtidigt. Dock så upplever jag att bluetooth fungerar som det bör. Jag har efterfrågat Kremer om firmware uppdatering så man kan se värme och fläktinställningarna. Detta ska tydligen finnas. Får se vad han säger.
Har varit på två veckors camping och tycker systemet är en stor uppgradering för bilen!
Hoppas det kan vara till någon hjälp.
Jag har satt in mina saker igen och allt fungerar. Det man sa till mig är att det kan bli knas med massa lampor och annat i bilen om ”dipswitcharna” är fel inställda. Var inte mina men jag körde dom upp och ner lite blandat och satte dom sen som dom skulle.

Ang fläktdelen har jag oxå sett andra ha det så får du svar får du gärna säga till så man kan be om det med om dom fått till det.
Har som sagt inga problem med några lampor eller något sådant. Händer ibland att boxen fryser, men brukar börja fungera igen efter ett par sekunder.
Har du rivit ut boxen och allt kablage igen och kör inte längre med boxen, Frazze?
Ingen aning faktiskt. Varje gång jag försöker använda siri i bilen så fungerar det inte. Tror det är någon inställning jag inte kikat på, annars klarar jag mig utan siri. Och waze/maps använde jag utan ljud.

Du kan inte återanvända batteriet tex i[…]

Trasig Renault Scenic

Ventiltätningar och ventiler på plats. […]

Hejsan. Jag har nog samma problem. Får sign[…]

Hej! Kul att det gick bra. Hur var det med kabla[…]