Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av SpaceDump
Har "lite" problem med Sensus, mittskärmen har lagt av helt och i samband med det även fläktar osv.
Inga knappar på mittkonsolen fungerar förutom varningsblinkers. :D

Intressant är att radiodelen fungerar (kan inte byta station), volymratten fungerar men radion lägger av och är tyst i 60 sekunder, sen kommer den igång igen ett par minuter.
När felet uppstod så var det något blårutigt mönster på mittkonsolen och likaså även i mitten mellan varvräknaren och hastighetsmätaren.

Har försökt få ut felkoder med icarsoft cr max, men den verkar dessvärre inte hitta så mycket (svårt när man inte riktigt vet vad man skall leta efter heller)

Det HAR börjat fungera EN gång, dock bara under ett par sekunder, då i samband med en rejält hård inbromsning.
Googlat runt men inte hittat något vettigt alls, någon som har några tips/idéer? :)

//Anders
av Xanthopteryx
Om du kör på hoppiga skumpiga vägar, någon skillnad?
Kraftig inbromsning igen?
Ta bort batteriet?
Skulle kunna vara någon lödning som har släppt till exempel. Eller kablage som glappar.

OM du skulle byta så kan det vara intressant att spara skärmen och ta isär den för att se om man hittar något fel tänker jag.
av SpaceDump
Xanthopteryx skrev:Om du kör på hoppiga skumpiga vägar, någon skillnad?
Kraftig inbromsning igen?
Ta bort batteriet?
Skulle kunna vara någon lödning som har släppt till exempel. Eller kablage som glappar.

OM du skulle byta så kan det vara intressant att spara skärmen och ta isär den för att se om man hittar något fel tänker jag.
Har kört på det mesta tycker jag, inte lyckas få igång sakerna igen, inte heller med några kraftiga inbromsningar, har provat, flertalet gånger men utan lycka. :/

Får grotta vidare lite, blir det byte av någon komponent så blir det absolut till att spara och se om man kan se vad som felade. Såklart. :)
Volvo 940 maxxecu mini bygge

Tänker du göra en ny kabelhärva ell[…]

Ja jag kommer ju iallafall ha ut pinnarna varje d&[…]

Löste sig detta för TS genom att byta br[…]

Om det ska va en v40 och 100mil i veckan så […]