Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av JohnDrive
Är det någon som vet vad som händer om man inte nollställer och talar om för datorn att man fyllt på eolysvätska
Fungerar det som det ska ändå
Måste man ha volvos vida för att nollställa
Eller går det med tex icarsoft

Mvh
Användarvisningsbild
av apersson850
Nollställa? När jag körde femcylindrigt hade den ingen sådan funktion, men i den jag har nu häller jag i AdBlue vid behov och så är det bra med det.
Användarvisningsbild
av Retrofitp3
Tjena hej.
ADMs räknare måste återställas efter påfyllning av eolysvätska. ADM varnar när den räknat ned tills att det är en 15 del kvar i tanken. Miljölampan kommer tändas när räknaren är 0. Det går att köra även om lampan är tänd men ADM doserar inte oavsett om du fyllt tanken igen. Räkneverket måste återställas då med hjälp av t.ex VIDA.
Användarvisningsbild
av apersson850
Jaså minsann. Vilka modeller gäller det för?
Enligt anvisningarna för den XC90 jag nyss köpte är det bara att hälla i, ungefär som när man tankar diesel.
Så det gjorde jag och bilen blev glad och lycklig och visar på mätaren att AdBluetanken blev full.
Användarvisningsbild
av apersson850
Ah, jag hade inte insett att det fanns två olika men ändå snarlika tillsatser med olika ändamål. Har bara haft partikelfilter som klarat sig utan Eolys.

Går fläkten/fläktarna som dom ska?

Byta a/c-kompressor själv?

Om jag tänker rätt är det 2-liters […]

Kablarna från de gamla kontakterna satt bra.[…]

En manuell växellåda bör inte kunn[…]