- fre 07 jun 2024, 09:03
Hej igen! Jag gör ett sista försök och frågar proffsen om ni kan hjälpa mig förstå varför min 740 GLE B230E inte startar. För en månad sedan så var den svårstartad men när bilen väl startade och blev varm så gick den bra och jag kunde starta och stänga av bilen hej vilt. Jag vrider och gnuggar tändningen men bilen vill inte starta nu längre. Antingen ett jättestort fel eller något löjligt. Bilen startar inte heller med startgas i luftburken….bilen har stått i garaget hela vintern 2023-2024 med en startning en gång per månad.
Följande delar är bytt till nya och när:
Bilbatteri april 2024
Rotor, fördelarlock, tändkablar och tändstift maj 2024. (Tändspolen är endast 2 år gammal).
Tändmodul maj 2024
Bränslefilter under bilen maj 2024
(Bränslepump under bilen fungerar, tog lös och kontrollerade mha elkablar på batteriet)
Bränslepumpsrelä december 2023
Bränslepump+filter i tanken december 2023
Tillsatsluftventil / tillsatsluftlid december 2023
Flammskydd + flammskyddsnippel september 2022
Oljefälla september 2022
Med dessa kort på bordet, vad kan vara fel ? Är det kallstartsventilen som är paj? Det är förövrigt också en del som inte går att få tag på ny längre…eller använder bilen bara den när det är jättekallt ute ?
Mvh
Följande delar är bytt till nya och när:
Bilbatteri april 2024
Rotor, fördelarlock, tändkablar och tändstift maj 2024. (Tändspolen är endast 2 år gammal).
Tändmodul maj 2024
Bränslefilter under bilen maj 2024
(Bränslepump under bilen fungerar, tog lös och kontrollerade mha elkablar på batteriet)
Bränslepumpsrelä december 2023
Bränslepump+filter i tanken december 2023
Tillsatsluftventil / tillsatsluftlid december 2023
Flammskydd + flammskyddsnippel september 2022
Oljefälla september 2022
Med dessa kort på bordet, vad kan vara fel ? Är det kallstartsventilen som är paj? Det är förövrigt också en del som inte går att få tag på ny längre…eller använder bilen bara den när det är jättekallt ute ?
Mvh
Senast redigerad av 1 volvobil123, redigerad totalt 0 gånger.