Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av mbc
Öppnade huven idag för första gången för att fylla på spolarvätska.
Såg direkt att huvisolering saknas.
Har dom glömt montera, eller monteras det inte längre.
Spara pengar kanske?
V60 T6-24
Jag är rätt säker på att min gamla T6-21 hade isolering.
IMG_3088.jpeg
IMG_3088.jpeg (2.49 MiB) Visad 1449 gånger
av Thomasksen
Samma på min. 2025@
Tycker bilen går så tyst, så det behövs nog inte. Det enda jag hör är fläkten fast den är på lägsta.
av mbc
Tack för svar, då vet jag att det saknas på -25 oxå
Inte tänkt på ljudet, tyckte mest det såg konstigt ut utan.
av UnleashFusion
StefanN skrev: tor 06 jun 2024, 19:08 Borde det inte va värt att eftermontera ändå?
du bör kolla ifall din har när du hämtar bilen, kanske du får en på goodwill
av binkie
Den försvann i samma veva som plasten som tänker den övre balken, ovanför kylaren. De sparade in på plasten och lackade balken svart istället.
av ThorHammer
På tal om besparingar, har en ultimate V60 23:a och det känns så satans fattigt med växelspak och ratt i syntetmaterial samt avsaknad av huvisolering. Solskydden ska vi inte ens snacka om, man får ju för fan eksem när man tar i dem. Hade en momentum 21:a tidigare med blond city weave-klädsel med läderratt och även växelspak i läder. Dessa inskränkningar maskerar man som "miljöbesparingar" men självklart handlar det ju givetvis om marginaljakt. Gillar ju bilen i övrigt och får nu ha den ett par år till men har i princip redan ställt in mig på en BMW laddhybrid som nästa bil, är ju på g nu i nya modellen. Djävligt synd att man schabblar bort bilar som i grunden är riktigt fina. Mig har de också schabblat bort som sagt. Jag menar man går två snäpp upp från momentum till ultimate och sitter och retar sig på fattigplast!!!!!!
Användarvisningsbild
av fjohan82
Man får hoppas att dessa bilar har bra dränering i huven (i nederkant när den är öppen) så det inte blir vatten ståendes i den samma, framförallt vid motortvätt.
.
ThorHammer skrev: tor 06 jun 2024, 23:59 På tal om besparingar, har en ultimate V60 23:a och det känns så satans fattigt med växelspak och ratt i syntetmaterial samt avsaknad av huvisolering. Solskydden ska vi inte ens snacka om, man får ju för fan eksem när man tar i dem. Hade en momentum 21:a tidigare med blond city weave-klädsel med läderratt och även växelspak i läder. Dessa inskränkningar maskerar man som "miljöbesparingar" men självklart handlar det ju givetvis om marginaljakt. Gillar ju bilen i övrigt och får nu ha den ett par år till men har i princip redan ställt in mig på en BMW laddhybrid som nästa bil, är ju på g nu i nya modellen. Djävligt synd att man schabblar bort bilar som i grunden är riktigt fina. Mig har de också schabblat bort som sagt. Jag menar man går två snäpp upp från momentum till ultimate och sitter och retar sig på fattigplast!!!!!!
Jag har tittat på många Ultimate och de har alla haft Orrefors-knoppen. Kanske är andra saker som gör att dessa har glasknopp...?

https://www.bytbil.com/gavleborgs-lan/p ... 1-17736953

https://www.bytbil.com/vastra-gotalands ... 1-17755718

Indikationer på att backventilen vid insprut[…]

Har D4204T5 samma problem som D4204T14? nån […]

Theo's V60 T5 R-Design 2019

Trevlig bil! Kul ändå att hyfsat l&a[…]