Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Faber
#1580383
Jag lämnade min S90 T5 2018 för service på Volvo och i servicen ingick bland annat uppdateringen av Volvo On Call. Strax efter servicen började mina problem. Min Volvo Cars app har börjat krångla, står att bilen används när den är parkerad utanför på gatan och när den väl uppdateras så står det att bilen är placerad på platsen jag var innan. Har ominstallerat appen samt återställt Volvo Cars koppling till bilen men fungerar ändå inte :(
#1580532
Jag fått instruktion från Volvo som fungerade perfekt:

Tack för ditt mail!

Testa gärna utföra nedanstående återställningsåtgärd som reducerar eventuella buggar & störningar i appen.


• Dra ner fönstret till lägsta läget -> håll nere knappen i lägsta läget, sen upp till högsta läget -> håll uppe knappen i högsta läget, 10 sekunder vardera (repetera på alla fönster)
• stäng av bilen och lås med nyckeln
• logga ut ur appen, logga in i appen
• lås upp med appen och lås med appen


Önskar dig en fortsatt trevlig eftermiddag.


Med vänliga hälsningar
Daniel
Customer Care | Sverige
020-94 80 80

Det gäller ju helel som det står, hybri[…]

Vibration vid inbromsning

Visst kan det vara fläckarna. Prova att lyfta[…]

Högt oljud ej från motor

Dålig hjullager brukar ge ifrån sig ha[…]

Ingen egen erfarenhet men en kollega har gjort det[…]